یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

چرا بلاگفا بهتر از بیان است ؟!

سلام ! شاید این موضوع در پس زمینه ی ذهن هر انسانی باشد که چون بلاگفا اول آمده پس بهتر است !!!


اما نه ، بلاگفا به خاطر اول آمدنش دو ویژگی قابل ستایش دارد که باعث برتری او نسبت به بیان و باقی وبلاگ ها شده !!


اما اول بگذارید درباره ی بدی های بیان بگویم و بعد درباره ی خوبی های بلاگفا . در ضمن این مقاله نیست !! پس انتظار هیچ گونه نظم از پیش تعیین شده را نداشته باشید ... کما آنکه با غلط املایی های عمدی هم مواجح خواهید شد ...



بدی های بیان و سایر وبلاگ ها !!!


1. سر در گمی کاربر !!! ارما بوبمک نویسنده ی مرحوم آمریکایی یکی از سردم داران مخالفت با تکنولوژی جلوتر از حد و توان کاربر عادی بود !!! مجله داستان همشهری هر ماه داستان هایی از ارما بومبک دارد که در آن میتوانید طنز هایش را بخوانید ! اینکه چطور یک نان پز منجر به دعوای فجیع بین کل خانواده شد !!! این تفکر که یک تکنولوژِی به خودی خود باید پیشگام باشد آنقدر غلط است که حد ندارد !!


بیان خیلی جلوتر از کاربران عادی است ! ما در اینجا با وبلاگ نویسی مواجه نیستیم ! با سایت های دانلود فیلم و آهنگ و پخش اطلاعیه و آموزش آشپزی مواجه ایم که همه متن های کپی شده هستند ! همه اینها شبه وبلاگ نام دارند نه وبلاگ ! (یک نگاهی به عنوان های وبلاگ های به روز شده بی اندازید ... از کدامشان بر می آید که کپی نباشند ؟! )


برای همین ما در بلاگ به خاطر تکنولوژِی جلوتر بودنش فقط با یک سری کاربر خوره کامپیوتر مواجه ایم نه بیشتر ! نه با کسی که کتاب را از روی کاغذ میخواند ! بلکه با کسی که جز پی دی اف چیز دیگری را غیر قابل خوانش میداند !!!


آنچه بر این تکنولوژی دامن میزند بروشور ها هستند !!! این همه توضیح که روی در و دیوار صفحه مدیریت وبلاگ نوشته شده ... خب اینهمه امکانات توضیح هم میخواهد دیگر !! نه ؟ و این همه توضیح ، مغز آدم را به سراسیمه می اندازد و اصلن یادش میرود برای چی وبلاگ باز کرده بود ! یکسره کله اش توی بخش آمار بازدید کننده هاست و زاغ سیاه بازدید کننده ها را چوپ میزند ... ! (لاقل برای خودم اینطوری بوده و میدانم برای بقیه هم این چنین است :دی )



البته بدی های بلاگ زیاد تر است مثل قالب های عجیب و غریب که برای پست های 3 خط به بالا طراحی نشده اند و وبلاگ شبیه ستون روزنامه میشود ! قالب های بلاگفا با وجود ساده بودن ، باز و عریض اند و توقع خواننده هم پایین می آید و بدون گیر دادن به قالب به خوانش اصل وبلاگ می پردازد !!! من خودم خواننده هایی را به خاطر قالبم از دست دادم ... یارو یه روز اومد گفت : قالبت مزخرفه و فلنگ رو بست ...


خب بدی های بلاگ زیاد تر از این چیز هاست و میرم سراغ خوبی های بلاگفا !!


1. سادگی

2. کاربر های زیاد (بعلت سادگی !)

3. کاربر های زیاد تر (بعلت سابقه طولانی بلاگفا و مشهور بودنش !)

4. عدم امکانات گیج کننده !

5. قرار داشتن در یک روال ثابت ... باور کنید کسانی هستند که اگر ورودی بلاگفا عوض شود نمیتوانند وارد وبشان شوند !

6. عدم گیر دادن به نویسنده ها !!! در بیان هر بار با یک کادو ، یک پیام یک عریضه که انگار شاه برای رعیت ها نوشته مواجه میشویم ... ولی در بلاگفا انگار نوعی آنارشیسم وجود دارد ... دو سال در بلاگفا که بنویسید ... اصلن فکر میکنید این سامانه خودکار مدیریت میشود و اینطور نیست که هی با پخش اعلامیه های جورواجور ذهن نویسنده ها را آشفته کند !!!


7. ... شاید بعد ها به این اعداد اضافه شد :دی



sina S.M
سحر
۰۵ مهر ۲۰:۱۱
خیلی پاسخات باحال بودن:)))
چندسال پیش یه وب بلاگفا داشتم خیلیم راضی بودم و اوضاع خوب بود.قبل از اون قضیه ی پاک شدنش هم خودم وبلاگ رو حذف کردم.ولی نوشتن تو بیان اصلا حال نمی ده.پنل مدیریتی اش خیلی مزخرف است.
پاسخ :
خب خوبی اش لاقل اینه که موقع نظر دادن در وب بقیه میتونی آدرس وبتو بذاری تا بی هویت نباشی و اینا :دی
آیدین همتی
۲۲ ارديبهشت ۱۰:۵۴
نظرم رو راجع به بلاگفا گفتم شاید اطلاعاتت دقیق‌تر شه. الان در مورد بیان میگم که ییشتر آشنا شی

اضافه شدن ssl و استفاده از پروتکل https، سایت مپ، صندوق بیان و امکان آپلود هر فایلی با هر فرمتی، ارسال آنی مطالب واسه سرچ انجین‌ها، امکان تغییر آدرس، شخصی‌سازی به شدت بالا، تشخیص خودکار کامنت‌های اسپم، امکان مهاجرت از همه‌ی سرویس‌ها (چیزی که خودت تو چندتا کامنت پایین‌تر آرزو داشتی بلاگفا داشت ولی به علت ضعف سیستم نرم‌افزاری چنبن امکاناتی نداره و در آینده‌ی نزدیک هم نخواهد داشت)

دلایل زیادی داره که بیان رو برترین سرویس وبلاگ‌دهی فارسی بدونیم.
راستی، در مورد رزومم بگم بنده توسعه‌دهنده نرم‌افزاری سایت زومیت هستم.
و خودم تا چند وقت پیش از بیان استفاده می‌کردم.
الانم دارم وبلاگم رو روی هاست خودم پیاده می‌کنم.
مطمئن باش حداقل تو این به مسئله با دانش کافی نظر میدم.
آیدین همتی
۲۱ ارديبهشت ۱۷:۵۷
این پست واسه قبل از فاجعه‌ی ۱۷ اردیبهشت (پریدن همه‌ی وبلاگ‌ها به بک‌آپ سال ۹۲) هست یا قبلش؟

سرعت بارگزاری پایین، سیستم نظردهی ضعیف با امکان اسپم شدن بالا، عدم نمایش آی‌پی، آپلود دو مرحله‌ای (ینی باید یه جای دیگه آپلود کنی بعد لینک بذاری تو وبلاگت، حتی برای عکس)، عدم پشتیبانی از اکثر کدای جاوااسکریپت و جی‌کوئری، انعطاف‌پذیری به شدت پایین، عدم پشتیبانی از لینک به خیلی از سرویس‌های وبلاگدهی دیگه و پشتیبانی به شدت ضعیف

اینا فقط یه سری از مشکلای بلاگفا هست که الان به ذهنم رسید.
پاسخ :
بله بلاگفا هم مشکلاتی داره آیدین عزیز !! ولی خب نمیشه از خوبی هاش گذشت !!!
تعداد کاربرای بلاگفا به طرز سرسام آوری زیادی ... همین میتونه خیلی چیزا رو توجیح کنه !! از کجا معلوم شاید اگر بیان هم همونقدر شهرت داشت ، سیستمش کاملن منفجر میشد !!؟

راستی یه سوال ... چند سال دیگه تعداد مخاطب های بیان برابر با نصف تعداد مخاطب های بلاگفا میشه ؟!

فارسی زبان ها از چهار گوشه جغرافیایی کره زمین ، از بندر پرل هاربر آمریکا تا ولادی وستک در روسیه ... همه و همه با بلاگفا کار میکنند !

اصلن همین بیان رو هم من مجبوری عضو شدم ، و شاید باورت نشه ولی یکی دوماه ، من اینجا رو ول کردم ، رفتم یه بلاگفا ساختم ، کلی خواننده جذب کردم و کلی دشمن ، و بعدش هم فاجعه 17 سپتامبر پیش اومد و وقتی برگشتم فهمیدم دشمن ها دسیسه کردن و وبلاگو قاپیدن ... با همه محتویاتش ... خاطرات و خواننده هایی که من اونجا داشتم با اینکه تو یکی دو ماه بود ، ولی اگر 100 سال هم این وبلاگو اداره کنم ، برام پیش نمیاد !!! مگر اینکه یه بلاگفای جدید بسازم ...

درضمن به طور کلی شما جزو حرفه ای ها هستی که بیان براشون ساخته شده ... یکی از شاخصه های خوب بلاگفا اینه که کاربرای عادی بیشتر توشه تا خوره های رایانه ای مثل خودت !!! (:
Mahtaj .P
۲۰ ارديبهشت ۱۹:۰۰
چی بهت بگم :)
خودت میل دادی گفتی کدوراتا رو بذاریم کنار منم گفتم باشه! ولی ظاهرا تو نمیخوای!
یه طوری میگی بعد 5-6 ماه انگار من وبلاگمو آپ میکردم اما نمیومدم وبلاگ تورو چک کنم!
بیخیال! میخوای کلا نیام پستاتو بخونم اگه نظراتم ذهن مبارک حضرت آقا رو بهم میریزه و  ایشون نمیپسندن؟
Mahtaj .P
۲۰ ارديبهشت ۰۰:۰۵
تو چته؟ جدی با من مشکلی داری یا مریضی؟ :| من چیزی بهت گفتم مگه پاچه میگیری؟؟؟؟ :|
تو الان فک کردی خیلی ادم خفن و منطقیی هستی؟
تو به من بگو با این همه ادعاینوشتنی ک داری چند بار پستات منتشر شده تو سایتای خوب؟ :|
برات متاسفم با این طرز تفکر چندشت :|
پاسخ :
پستم منتشر نشده ولی تو بگو چند تا داستان چاپ کردی ؟! اونم تو مجله های معتبر ؟! بی ذوق عقده ای خخخخخخخخخ
آدم طرز تفکرش چندش باشه بهتر از اینه که سرتاپاش چندش باشه ... گفتی میای سر میزنی ! حالا بعد پنج شیش ماه برگشتی و اینجوری نظر میدی... !
 خاک بر سر من که اولین نظر دهنده ی وبلاگم تو بودی ... و خاک بر سر بیان که همچین کاربرهایی داره ...

یه پست جدی نوشتم ، بعد تو بعد از 6 ماه نظر ندادن یهو عین جن بو داده میپری وسط و میای میگی : تو که دوست نداری برو بلاگفا ...

در کل قبلن هم بهت گفتم و بازم میگم ...فکر نکن چون دختری و یه لشکر پسر حشره طرفدارتند پس حق با توئه ! همین !!! البته فکر کنم درس منصور حلاج رو یکی دوسال دیگه بخونی  پس نادونیتو میذارم به حساب سنت !!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!!

پ ن : دقت کردی ؟! اول میای با اون نظرت اغتشاش میکنی (اغت + شاش ) بعد که جوابتو میدم ، میگی : تو با من مشکل داری ؟! ... آره من با این جور موجودات مشکل دارم اینایی که اغت + شاش میکنن و 2 قورتو نیمشونم باقیه ...

سُر. واو. شین
۱۸ ارديبهشت ۰۰:۴۶
ملاک خوب بودن یه سیستم اینه که محیط خوبی برای نویسنده‌هاش فراهم کنه و برای کارشون احترام قائل باشه. که این دوتا رو به هیچ عنوان توی بلاگفا نمیبینم من. وضعیت وبلاگ‌های بیان هم خیلی واضح داری بزرگنمایی میکنی. نویسنده‌های فوق العاده‌ای توی بیان هستن که نه آشپزن نه نجار نه بقال، و واقعاً حرفه‌ای و منطقی دارن مینیوسن و پیش میرن. اگه ندیدی دلیل بر نبودنشون نیست. یه نمونه‌ی خیلی ساده‌ی این فرم وبلاگ‌نویسا رو میتونی تو وبلاگ مهندس دلنشین و مسابقه‌ای که راه انداخته بود ببینی. 

یه مقداری هم بی دقت متنمو خوندی یا شاید تجربه‌ی وبلاگ نویسی توی وردپرس و اینا رو نداری یا اطلاعی ازشون نداری. همونطور که گفتم وردپرس و بلاگر از محبوب ترین سیستمای وبلاگ نویسی "جهان" هستن نه فقط آمریکا و نه فقط زبان انگلیسی! جهان جامعه ی ایرانی رو هم شامل میشه. نشونه‌ش هم همایش وردپرس ایران که تابستون سال قبل برگزار شد. مدیرای وردپرس فارسی رو هم آشنایی باهاشون دارم و شدیدا مشغول کار و توسعه ی این سیستم توی ایرانن. همین الآن قوی ترین و بهترین وبلاگ نویسایی که من میشناسم توی این دوتا سیستم دارن به زبان شیرین فارسی مینویسن و خب اگه اطلاع درستی از بلاگرای حرفه ای فارسی توی این سیستما داشتی هیچوقت جامعه ی ایرانی رو از جهانی جدا نمیدونستی. حرف منم اینه که این دوتا سیستم با وجود تمام پیچیدگی‌هاشون محبوب ترین سیستمای جهانن و کسی نمیگه که چون پیچیده ن نباید بریم سمتشون! کسی که بخواد بنویسه و برای نوشته هاش ارزش قائل باشه دنبال بستر مناسبش میگرده.

و در آخر این که من تو هیچ کدوم از بخشای کامنتم نگفتم که اگه راضی نیستی برو بلاگفا. احتمالا اشتباه گرفتی با یه کامنت دیگه D: 
پاسخ :
خب یه نویسنده لزومن قرار نیست محیطش حرفه ای باشه ! پیشنهاد میکنم متن های ارما بومبک رو بخونی (تو مجله داستان !)
راستی به جز آشپز و نجار یه قشر دیگه هم در بیان هست که خیلی تو ذوق میزنه ... و احتمالن خودت میدونی کیا رو میگم ... که البته نمیشه بشون گفت بالا چششت ابروعه ... اهم :دی
امکانات بیهوده ی بیان داره به دست اون وبلاگا به قهقرا میره ... بلاگفا فقط نویسنده ی حرفه ای میطلبه !!!
فرض کن یه کاغذ کاهی توش چیزی نوشته شده باشه ...
ازون طرف یه کاغذ گلاسه توش یه چیزی تایپ شده باشه ....
به نظرت نویسنده ی کدومشون زحمت بیشتری کشیده ؟! یا بهتر بگم : نویسنده ی کدومشون از جون مایه گذاشته ؟!

قضیه بلاگفا و بیان هم همینه !!! امکانات فقط باد توی گلو رو پر میکنه ... و فرصت رو برای یه مشت آدم فراهم میکنه ... کسایی که اگر امکانات لوکس نباشه ، سالی یه بار هم چیز نمینویسن ... :دی

ببخشید مجبورنیستی نظرات رادیکال منو تحمل کنی ... پس خیلی فشار نیار :)
Mahtaj .P
۱۶ ارديبهشت ۱۵:۲۸
بیان امکانات بسیار خفنی داره ک بلاگفا نداره :دی
چرا بیانی اگه انقدر بلاگفا خوبه؟
پاسخ :
 اینجا تریبون آزاد منه و قرارم نیست کسی خرخره منو بجوه ... تو برو به جامعه ی مزخرف بیانی خودت بپیوند ... داستانای مهدکودکی بنویس و اسم شخصیت های اصلی رو بذار اسم دوستات و کر کر بهش بخندین ...

بگو ببینم از اولین باری که دیدمت (به طور مجازی) تا الان چند بار در تفکر فلسفی غرق شدی ؟ چند بار دغدغه ی لاک و آرایش نداشتی ؟ چند بار شده چشماتو ببندی و به یه مساله غیر مادی فکر کنی ؟!

بذار من به جات جواب بدم چون میدونم الان تو ذهنت درگیر اینی که چه فحشی لایق تره که به من بدی ...

جوابت اینه : صفر

سُر. واو. شین
۱۶ ارديبهشت ۰۲:۰۸
تقریباً‌ با 100% پستت مخالفم D: 

اول این که خود بیان هم گفته سرویس متخصصان و اهل قلم. یعنی بنا اصلاً بر این نیست که هر کسی بیاد اینجا بنویسه.

دوم این که من کتاب رو از کاغذ میخونم، اونچنان خوره‌ی کامپیوتر نیستم ولی بدون هیچ مشکلی دارم اینجا مینویسم. 

سوم این که سیستم آمارگیر و باقی سیستمایی که بیان برای بلاگرا قرار داده جنبه‌ی اطلاع رسانی دارن برای کسایی که حرفه‌ای تر مینویسن و قطعاً اونا بلدن درست ازش استفاده کنن. آمار در بیارن که کی بهشون بهتر لینک میده، کی پست بذارن بهتره، چی بذارن بهتره و غیره و غیره. نشون به اون نشون که من حرفه ای نمینویسم و از اون طرف شاید ماهی یه بار گذری برم تو بخش آمار ببینم چه خبره D: 

چهارم این که اصولا ساده بودن و بی امکانات بودن وقتی با تعداد زیاد کاربر همراه میشن نشون دهنده‌ی خوب بودن یه سیستم نیست. الان پر طرفدارترین سیتسمای وبلاگنویسی دنیا وردپرس و بلاگ اسپات و اینا هستن و حتماً محیطشون رو تجربه کردی. به هیچ عنوان ساده نیستن. ولی بازم پر طرفدارن. 

پنجم و ششم و هفتم و ... هم داره. ولی در آخر اینو بگم که کسی که فقط میخواد بنویسه یه جایی و حوصله موصله نداره همون بلاگفا براش بهتره. ولی یه سیستم مثل بیانه که هویت و اصالت قضیه رو حفظ میکنه و قشنگ احساس میکنی که برای کار نوشتنت ارزش قائله. 


البته قرار نیست با این متن من راضی بشی. ولی کلا گفتم بگم که نگن نگفت! طرز فکرا فرق میکنه D: 
پاسخ :
نقل قول از خودت !: چهارم این که اصولا ساده بودن و بی امکانات بودن وقتی با تعداد زیاد کاربر همراه میشن نشون دهنده‌ی خوب بودن یه سیستم نیست.

میشه بفرمایید معیار خوب بودن چیه ؟! من میگم برای وبلاگ نویس ، زیاد بودن خواننده یکی از معیار های اساسی خوب بودنه ... مگر نه دفترچه خاطرات توی کمد چه فرقی با وبلاگ داره ؟! هان ؟! بدیش اینه که همون یه مثقال خواننده اینجا هم همه عضو بیان هستند و اعضای بیان هم ماشالله به جز وبلاگ های آشپزی و آهنگ و کلن خدمات رسانی وبلاگ دیگه ای ندارن ... البته تو جزو معدود بیانی هایی هستی که نه از آشپزی مینویسی و نه از آهنگ :دی خودت رو جزو این دایره ندون برادر !

در ضمن ورد پرس رو من چی کار دارم ؟! من دارم درباره جامعه فارسی زبان صحبت میکنم ! اینکه تو آمریکا وبلاگ نویسی چه معنایی داره خیلی دور تر از اونیه که من و تو اجازه داشته باشیم با مساعل داخلی قاطیش کنیم !!! اونها چیز شاهکاری مثل یاهو انسرز دارن و ما نداریم !!! پس معلومه که توی بلاگ نویسی هم با ما تفاوت دارن و حتمن اونجا پر خواننده بودن از معیار های خوب بودن نیست و کلی فاکتور دیگه که وجود دارن و من ازشون بی اطلاعم :دی

حرف های آخرت رو نشنیده میگیرم ... چون عملن گفته بودی : شما که دوس نداری خیر پیش ، برو پیش بلاگفا 

ولی قضیه اینجاست که مهاجرت از این خراب آباد به بلاگفا عملن ممکن نیست و اگر قرار باشه برم ... باید با اینجا و متن های نابش خداحافظی کنم ... ! فعلن ترجیح میدم در بیان بمانم و غر بزنم تا بخواهم از جایم پا شوم و هلک و هلک راه بیفتم دنبال بلاگفا بازی :دی ... کما اینکه الان سرم شلوغه و اصلن دوست ندارم درگیر تعدادی خواننده ترگل و ورگل بلاگفایی بشم !!! ازینایی که انگار از آسمون نازل شدن و انگار فقط برای همفکری با تو خلق شده اند و البته این موجودات ناب فقط در بلاگفا پیدا میشوند !!!

ببخشید اگر ناقص بود !
شادان
۱۳ ارديبهشت ۰۸:۵۵
جالب بود. من سالها تو پرشین بلاگ مینوشتم ولی بخاطر مشکلاتش مهاجرت کردم. داستان بلاگ واسه ما شبیه مهاجرت به یه کشور پیشرفته تره، که همیشه دلت واسه حال و هوای کشور خودت تنگ میشه حتی اگه وقتی اونجا بودی کلی اذیت شده باشی به خاطر مشکلات گاه و بیگاهش
پاسخ :
هر چند من مهاجرت به یه کشور خارجی که آمریکا باشه رو ترجیح میدم ...

mahi siah
۱۲ ارديبهشت ۲۲:۳۵
چه حوصله ای:|
من ابدا حوصله ندارم اینهمه ب بلاگفا و سرویساش فک کنم:دی
پاسخ :
برای منی که از 12 سالگی پا به عرصه وبلاگ گذاشتم ،،، فکر نکردن به این چیزا مرض آوره :دی
. آنـ ـه .
۱۲ ارديبهشت ۱۶:۰۴
فکر میکنم با 80 درصد متنتون مخالف باشم :)
پاسخ :
:))))) ((((((:
منو سننه :دی
رضا مرداس
۱۱ ارديبهشت ۱۷:۴۷
سلام 
موافقم واقعاً سرویس بلاگ خیلی گیر میده با پیام هاش به کاربرها و محدود بودن قالب هاش. بنظر من بلاگ اسکای و بلاگفا عالی اند من خودم از ۸۹ بلاگ اسکای وبلاگ داشتم و مینویسم خیلی عالیه اما بلاگ هی توی همین مدت کوتاه اعصابی از خورد کرده با پیام هاش که نگو و نپرس دیوانه کننده ست خب دیروز برق سرورهاش قطع شده بود که پیام تشکرآمیزی از خودشان در مدیریت وبلاگ گذاشتند خب یعنی چی؟ من که نفهمیدم یک متنی هم تویی وبلاگ م برای مسخره کردنشون گذاشتم 
پاسخ :
از همه بدتر این کادوهایی که میذارن اون بالا ...

فقط به درد الاغ کردن میخوره ... لاقل بلاگفا محل سگ به ما نمیذاشت و اینطوری بهمون احساس سگ بودن دست نمیداد


                                         اما الان با این کادو ها احساس الاغ بودن بهم دست میده !!! 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان