یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

باز هم شرلی جکسُن !

دو سوم رمان شرلی جکسون را خواندم ... این کتاب پر از نفرت است .

تقریبا میتوانم ببینم تمام پتانسیل هایم برای ضد اجتماعی بودن که تا پیش از کنکور بر من حاکم بودند و با تلاش بسیار از من دور شده بودند حال با خواندن این اثر شگفت انگیز دارند قدم به قدم در من احیا میشوند و جان میگیرند . 


ترس از غریبه ها ، سنگینی نگاه ، مهمان ناخوانده ، آرزوی مرگ برای افراد ، عدم تحمل تغییر شرایط ، توصل به خرافات ذهنی برای رهایی از درد ناشی از تغییر عادت و سرک کشیدن غریبه به زندگی .. 

محدود کردن روابط اجتماعی به نزدیک ترین افراد خانواده، نداشتن دوست ... 


شرلی جکسون خارق العاده است ... 

در مقدمه کتاب آمده ، او در ماه های اخر عمرش چنان به اگورافوبیا یا ترس از مکان های باز و اجتماع دچار شده بود که حتا نمیتوانست از اتاق خواب شلخته و در هم ریخته اش بیرون بیاید. بنا به توصیه ای که خود او کرده بود، هیچ مراسم تشییع جنازه یا ختمی برایش برگذار نشد ...

sina S.M
نی لو
۱۱ اسفند ۲۱:۲۰
به نظر میرسه کتاب جالبی باشه!
سه چهار تا کتاب in progress دارم بعدش میرم سراغ این :دی
پاسخ :
۳ تا کتاب همزمان میخونید ؟ هیچ وقت نتونستم همزمان بخونم :/
این همه فاطمه هست و این همه فاطمه نیست
۱۱ اسفند ۱۹:۳۳
من نمیتونم نخندم و اجتماعی نباشم
پاسخ :
بسیار هم خوب !
بلاگر آرام
۱۱ اسفند ۱۵:۴۸
درواقع درسته که باید قدرت نویسنده ها رو تحسین کرد اما حرف من درون مایه نوشته است و به نظرم صرفا برای سرگرمی خوندن کتاب اونم با این ویژگی ها که احتمالا تاثیر منفی هم روی ادم میزاره درست نیست یا به عبارت خودتون "کتاب (مناسب) بخوانیم" حس میکنم از شعارتون فاصله گرفتید! نه؟ شایدم معنی مناسب برای شما فرق داره:\
پاسخ :
شاید من در توصیف کتاب اغراق کردم . در واقع اونقدر ها هم کتاب تاریک یا افسرده کننده ای نیست ، و تاثیر منفی ای رو ادم نداره. 
 خیلی ها معتقدند خواننده باید تا حدی توانایی مهار ذهنش رو داشته باشه و اینطور نباشه که با خواندن یک کتاب مسیر زندگیش رو ۱۸۰ درجه تغییر بده . مگرنه بهتره خودش رو محدود کنه به متونی که قبلا روشون اشراف داشت و مثلا از نویسنده ای بخونه که زندگی سالمی داشته . نه اینکه بیاد و چیز جدیدی تجربه کنه، از نویسنده ای که شاید زندگی جالبی هم نداشته.
:)
عمر این وبلاگ قدیمی تر از اونه که اسمش رو بیانگر تفکرات الان نویسنده بدونید. کما اینکه فکر نکنم عنوان با تفکرات الانم فرقی داشته باشه . بهرحال هرکسی تعریف خودش رو از مناسب داره . 

- خوندن کتاب بهرحال دید بهتری به ادم میده نمیشه گفت کتاب خوندن یه جور سرگرمیه . من خودم راحت ترم بشینم فیلم ببینم . ولی کتاب رو میخونم چون باید خوند . 
ــ یاس ــ
۰۹ اسفند ۲۳:۵۴
بی حواسی کردم ، رمانی که چند پست قبلتر ازش گفته بودی
حل شد،:))
احتمالا فردا میخرمش^ـ^
ــ یاس ــ
۰۹ اسفند ۲۳:۵۳
من هرچی چشم چرخوندم اسم کتابو ندیدم :(
پاسخ :
ما همیشه قلعه نشینان :)
البته حتی اگر در پست قبل هم نام کتاب رو نمیگفتم، لاقل گفتم که آخرین رمان شرلی جکسون است ؛ لذا با یک سرچ ساده میشود پیدایش کرد :دی
میم _
۰۹ اسفند ۲۲:۵۰
رفت که بره تو لیست خرید کتابام
Haa Med
۰۹ اسفند ۱۴:۵۷
داداش من چند ساله دقیقاً اینطوری شده.
تنها جایی که میره حیاط خونه هست اونم برای سیگار کشیدن.
هممون افسردگی گرفتیم از دستش.
پاسخ :
امیدوارم زودتر خوب شن :(
بلاگر آرام
۰۹ اسفند ۰۹:۳۰
به نظر داشتن همچین ویژگیایی وحشتناکه!
و شما همچنان با اشتیاق دارید کتابو میخونید؟؟
پاسخ :
کسی که بتونه از اثر جوهر روی کاغذ وحشت آفرینی کنه رو باید مورد ستایش قرار داد ! اون هم بسیار زیاد :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان