یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

فرانتوبک ... *_^_*_^_^*_* یا زبان موسیقی


ریمیکس فوق العاده ای از فرانت تو بک (front to back) یک هفته ای میشود که در صدر پلی لیستم قرار دارد ... یعنی هربار و هر زمان میتوانم آن را گوش بدهم ... چه خوشحالی چه ناراحتی ... 

هر بار تصمیم میگیرم گوشش کنم، کم پیش می آید که ۱۰ بار متوالی پخش نشود . 


نکته ظریف و از مو نازکترش اینجاست که باید با هدفون مرغوب گوش کرد تا تمام بیس های ریزش به گوش برسد (با هندزفری آشغالی که از مترو خریدم هیچ بهم کیف نداد ... )

مخصوصا از لحظه 3:20 به بعدش که اگر روی اسپیکر یا هدفون نامرغوب گوش بدهید هیچ چیزی عایدتان نمیگردد . عقیده من این است که موسیقی را باید نوشید ... مثل یک خمره لبالب عسل ... و اشتباه ترین کار موقع گوش دادن موسیقی این است که چشمانت را ببندی ... باید مدام اطراف را نگاه کنی و ببینی که موسیقی در نگاهت به دنیا چه تاثیری میگذارد. اگر در قطار یا ماشینی باشی که دارد با سرعت در جاده ای بین شهری میراند که دیگر نور علی نور میشود . میتوانی تک تک نت ها را با گذر جزء به جزء و مرتب مناظر ، ابر ها کوه ها و درخت ها توجیه کنی . 

گاهی وقت ها آنقدر از یک آهنگ لذت میبرم که یک جور هایی آزارم میدهد .


آزار میبینم ازینکه نمیتوانم واقعا آنچیزی را بشنوم که آهنگ میخواهد بگوید .. چیزی که حتی سازنده آهنگ هم از آن بی خبر است ... 

 میخواهم از بدنم بیرون بیایم و به دنیایی بروم که موسیقی از آن سخن میگوید . جایی که تک تک نت های آهنگ توی گوشم معنایی فلسفی و قابل بیان میابند ... بعضی وقت ها با خودم تخیلاتی درباره آهنگ میکنم .. مثلا اینکه شاید فلان آهنگ میخواهد با این ضربات پیانو که پس از ویولن می آید سختی های زندگی را به مثابه ی رگباری پیامو وار به تصویر بکشد ولی خود زندگی به روال ویولنی و نرم خود ادامه میدهد . 


دارم فکر میکنم شاید تصمیم بگیرم چند تایی ازین تحلیل هایم را بنویسم . تابحال اینکار را نکرده ام . برخی تحلیل هایم از یک آهنگ خاص ناپایدار اند ... مثلا وقتی از دست یک پسر ناراحتم تحلیلم از آهنگ رنگ و بوی دیگری دارد تا زمانی که از دست یک دختر ناراحتم .. وقتی خوشحالم تحلیل متفاوتی دارم نسبت به وقتی که ناراحتم و وقتی از دانشگاه برمیگردم تحلیل متفاوتی دارم نسبت به وقتی که به دانشگاه میروم ... 


آهنگ انتهای این پست آنقدر برایم غیر قابل تحلیل است که حد ندارد ! چند بار به خودم جسارت دادم و ضربه هیجانی و پر تنش 1:27 را به شکل یک جور ورود غیر منتظره به شهربازی ای شلوغ تفسیر کردم . که میتواند همان خراب شدن مشکلات یا مواجه یک نوجوان با زندگی واقعی باشد ... اما این آهنگ معنای وسیع تری را میطلبد .... این نت ها برای خیلی ها فقط حکم هیجان انگیز بودن را دارند ولی برای من فقط و فقط حاوی پیامی اند که نمیشود موشکافی شان کرد .. انگار حس هفتم و هشتم و نهم و دهمی نیاز است تا آنرا فهمید ..‌ حس هایی که در بدن ما وجود ندارد .. مثل اینکه به یک مورچه بخواهی درباره بعد سوم توضیح بدهی ... در حالی که تو طرز تفکر و سیستمش دو بعدی است .


(پیشنهاد من این است که از لینک دانلود زیر مدیا استفاده کنید ولی خب طبق رسم همیشگی مدیا را هم قرار دادم. کیفیت مدیا کمتر است و با گوش دادنش فقط استخوان بندی اهنگ میاد دستتون ،اگر میخواهید مویرگی وارد آهنگ شوید کیفیت بالاش رو گوش بدید ! ) 



دریافت

sina S.M
ــ یاس ــ
۲۵ اسفند ۱۱:۲۸
فکر نمیکنم این نوشته همون تحلیلی باشه که میگفتی از موزیکا میکنی ولی واقعا جالب بود اینقدر دقیق شدن روی ضرب و بیس و حس و حال یه موزیک،خوندنشم جذاب بود خیلی.
آهنگ رو پلی کردم بعد داشتم نظر مینوشتم به یه قسمتی که رسید خودم فهمیدم الان ۱:۲۷ هست:)))،اون شهربازی تعبیر خیلی خوبی بود ازش:))
پاسخ :
دقیقا . اگر یه تحلیل جامع بنویسم حتما براش رمز میذارم ! خوشم نمیاد خیلی پابلیکش کنم ... 

داداش داری اشتباه میزنی  اول باید اهنگو ۴ بار گوش کنی بعد نظر بدی نه اینکه در حین نظر دادن !! 

+ متشانگر ^^ 
Haa Med
۲۴ اسفند ۲۳:۳۷
منم گاهی بوده یه آهنگ رو انقدر گوش دادم که دیگه چیزش در اومده :-))
آره اون جایی که نوشتید حال میده.
پاسخ :
دو جا رو نوشتم ^^ کدوم ؟!

اتفاقا من حواسم هست که چیزش در نیاد ... اگر با فواصل کم اهنگو مکررا گوش بدم ممکنه ازش متنفر بشم و هیچی غمناک تر از این نیست 
لیمو ترش🍋
۲۴ اسفند ۲۱:۲۶
خعلی خوبع اینجوری عاهنگ گوش دادن...
اصلا کل لذتش همینع!
بعد اینکه ی تیکه هایی از آهنگ خعلی مهم میشع...
خعلی خوبع انجوری عاهنگ گوش میکنین:)
پاسخ :
بله خعلی خوبع انجوری عاهنگ گوش میکنیم :| 

اینکه اینجوری حلقومی حرف میزنی و ضمیر جمع به کار میبری رو لایک ^^

اسمم محموده
۲۴ اسفند ۲۰:۱۳
خیلی جالبه هر اهنگی رو میگی از ثانیه فلان به بعدش رو گوش کنید و اینا :))
پاسخ :
^^:/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان