یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

من اگه تو نباشی


هیچکس اینو خطاب به طرفداراش خونده . اولین باره که دارم میبینم یکی ازین رپر ها چرت و پرت نمیگه . البته رپ عرصه بزرگیه و در حدی نیستم که بگم بده و نباید باشه و خیلی جاها از وجودش حمایت کردم . و البته مخالفای سر سخت خودشو داره :/ سعی میکنم فلکسبل باشم ! 


حالا چرا ازش خوشم اومد ؟! چون در عین اینکه هیجان رپ رو داره توش یه غم خاصی موج میزنه ! غمی که در اثر شکست عشقی یا یه دختر دماغو نیست. یه جور انگار خسته از جنگ هایی که بین رپر ها رایجه . یه غم با اصالت که سعی میکنه با ذکر نکات مثبت ، ازش بکاهه . 



 "چیزای جدید اختراع کردیم .. شاید بعضیا رو دوست نداشتی ولی مشوق بودی افتخار کردی "


" ولی با کمک تو بود تو موسیقی انقلاب کردیم  "


و مثل کسی که از یه جنگ خسته شده و حالا به طرفداراش روی میاره .. و باهاشون گپ میزنه . انگار قبلا اینکارو نکرده و حالا میخواد جبران کنه . میخواد بگه چقدر براشون ارزش قائله و اینا ! 

حالا منکه طرفدارش نبودم صرفا یه نگاه از بیرون به قضیه دارم:)

...



دریافت


ورس1:
هم سنگرمی // چه کنارم باشی ،چه دور ،چه صدقدمیم تکست 
شاید تا حالا یه بارم با هم حرف نزدیم // ولی به هم نزدیکیم ،به نزدیکی حرفام به حقیقت
خلاصه که تنها هم باشم انگار چند نفریم // وقتی پایین بودم گفتی نمیشنوی همصداتم؟ پکری؟
بجا دعوا قُر سمعکی بگیر خالی میشی // بلند شو بوده بدتر از این
بهم دادی نیرو ،گاهی ،نه نه طنز نیستم // من بلد نیستم مخفیکاری رو 
مثل مهدیاریو شعرامو دوست داری // با اینکه پر غلط دیکته اند
بودی از اول پیشم ،هیچوقت نگو فقط هیچکس // اون پشت خیلی ها عرق ریختن

کروس:
من اگه تو نباشی // دیگه چجوری واسه گنده ها بکنم قاطی 
 اگه تو نباشی // دلمو خوش بکنم به چی وقتی از تو دُورم حاجی
 



ورس2:

چیزای جدید اختراع کردیم // دادیم بیرون امتحان کردیم 
شاید بعضی ها رو دوست نداشتی // ولی مُشوق بودی ،افتخار کردی
اگه نظرمو بخوای // تو جنگل آسفالت قانونو میدم به اختلاف ترجیح
از تو میگیرم تاثیرو ،تنده زبونم // تا حالا رو کسی که داره آتیش میگره یا تشنس آبو بستی؟
نه ،انگار بس نی // هر چی یاد میگیرم میکنم به شعرام تقدیم
از همه یاد میگیرم // چه از تو چه اونی که میکنه انتقاد کشکی
تا بمیرم بشه کلاس تعطیل // شاید خوت ندونی ولی با کمک تو بود تو موسیقی انقلاب کردیم


کروس:
من اگه تو نباشی // دیگه چجوری واسه گنده ها بکنم قاطی 
 اگه تو نباشی // دلمو خوش بکنم به چی وقتی از تو دُورم حاجی



ورس3:
نسبت بهت مسئولیت دارم // میدونم عوض نشدم
به خودم قول دادم وقت تلف نکنم // شهرتُ هدف نکنم
دیدم همه میرن یه طرف // جهت عوض نکنم
گوسفند نباشم ،علف نخورم // فرار نکنم ،بخشش طلب نکنم
ولی واسه پیشرفت چرا سفر نکنم // تا دیدن رفتم دور ور داشتن
بلکه بهشون بگی دُوردونه
اما تو ایمان داری میام میام // نَکه بشم اسطوره
تو باور داری از بارون میگیری پا // یه خودی نشون بده
رُو تو جمع کنی از برُ روت چی میمونه؟ // میگیری ها
حتی اگه جهانی نباشی میگیری جام // حالا یه جمع بندی بکنی میبینی پا برجام 


کروس:
من اگه تو نباشی // دیگه چجوری واسه گنده ها بکنم قاطی 
 اگه تو نباشی // دلمو خوش بکنم به چی وقتی از تو دُورم حاجی

...


نکته های کوچیک آهنگ رو اینجا نوشته .. بعضی جاها ایهام داره . 


sina S.M
زَهـ ــــــ ـرآ ـهـَ ـسـ ـتـَـ ـمـ
۱۹ فروردين ۱۵:۲۲
میترسیم حرف بزنیم بکننمون تو گونی :/

ولی این رپ شاهین مثل شعرای حافظ و سعدی ِ لعنتی :))
پاسخ :
راستی من فالوتون کردم تو اینستا اگر تونستی منو پیدا کنی ؟!‌ :))) 

حافظ رو نمیدونم ولی سعدی رو قبول دارم که یه وجه تشابهاتی با شاهین داشت. 
سرچ کنید : هزلنامه سعدی :! (لطفا بچه ها اینکار را نکنند) 
میم _
۱۹ فروردين ۱۰:۱۹
پسرا خیلی دوس دارن هیچکس رو
پاسخ :
:)
ــ یاس ــ
۱۸ فروردين ۱۷:۲۸
اعتراف میکنم عنوان با لحن کامران هومن تو ذهنم پلی شد البته اونا میگفتن من اگه نباشم :)) 

به عنوان کسی که آخرین  باری که خودخواسته به شنیدن یه آهنگ رپ نشست یادش نمیاد نظری هم نمیدم صحنه باشه برای بَلَداش :دی
پاسخ :
پس نظری نداری جناب یاس ! که اینطور :/ 
ینی شاهین نجفی هم گوش ندادی؟ 

مه‍ شید
۱۸ فروردين ۱۵:۰۸
منم یه خصم غریبی دارم از رپ. برمیگرده به دوره‌ای که همه جوگیر شده بودن و رپ میخوندن از بیخ بی‌محتوا و چرت و پرت. ولی الان با گذشتن از اون روزا فکر کنم وضعیت رپ فارسی کمی بهتر شده. حتی اگر جنبه‌ی اعتراضی که معمولا توی رپ هست به بیان عواطف بدل شده باشن.
پاسخ :
اممم خب ناشی ها که توی همه زمینه های هنری و غیر هنری هستن ! به نظر رپ پتانسیلش برای جذب همه قشری (بی سواد با سواد خیابونی مریض روشنفکر) یکم بالاست. یعنی مثل موسیقی سنتی یا کلاسیک یا تئاتر و سینما نیست که ادم برای ورود بهش باید دانش اکادمیک قابل قبولی داشته باشه. 

همین مساله به نظرم توی شعر نو هم هست :/ انقدر دست توش زیاد شده که خیلی ها از بیخ باهاش مشکل دارند ( منظورم افرادی با دانش ادبیات در سطح دکتری) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان