یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

موراکامی . برای بار دوم

این کتاب وحشتناک است ... حتی اگر بخواهیم بی انصاف باشیم و نگوییم که تمام اثار هاروکی موراکامی وحشتناک اند ، باید بگویم این کتاب استثنائا وحشتناک و رعب آور است .. 


قبلا خوانده بودمش . حتی قبلا معرفی اش هم کرده بودم در همین وبلاگ . 


اینبار در نمایشگاه کتاب ترجمه ای دیگر از آن را خریدم .. 

آن زمان رویم نمیشد نسخه ای از آن را بخرم . چون کتاب پر از اشاره های جنسی است. 

اما اینبار خریدمش و تویش شیرجه زدم . در عرض یک روز نیمی از آن را خوانده ام ... اینبار دوم است که دارم میخوانمش . 


تازه دارم میفهمم چه لذتی را این مدت از خودم محروم کرده بودم . به جای پرتقال و این مسخره بازی ها باید موراکامی میخواندم ... 


سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سالهای زیارتش ... 

sina S.M
ــ یاس ــ
۲۳ ارديبهشت ۱۷:۳۶
خیلی توضیح خوبی بود
ممنونم واسه وقتی که گذاشتی 
تابستون شروع میکنم به خوندن کتابای دو تا نویسنده، یکی موراکامی یکی هم اشمیت عزیز دل:))
پاسخ :
:) 
ــ یاس ــ
۲۲ ارديبهشت ۱۹:۵۲
از موراکامی زیاد نخوندم، شاید دو سه تا کتاب
اگه بخوای بهترینشو بگی کدوم کتاباشه؟
پاسخ :
به نظرم باید داستانهای کوتاه هاشو در صدر قرار داد . (البته به استثنای کتابخانه عجیب که به صورت کتاب جدا چاپ شده)

کتابای زیادی هستن که داستان کوتاهاشو به صورت پراکنده داره ! 

در مرحله بعد داستانای بلند و کتاباش . که خب مثلا جنگل نروژی یا همین کتاب زیاد تخیلی نیستن ولی کتابایی مثل تعقیب گوسفند وحشی یا مجموعه 1q84 یا کافکا در کرانه تا حدی سنگین اند و زیاد توشون تخیل به کار رفته . 
همینطور داستان کوتاه کتابخانه عجیب که به صورت کتاب جداگانه چاپ شده ممکنه ادمو به اشتباه بندازه چون سطح تخیل توش سرسام اوره . 

باز باید سلیقه رو در نظر گرفت . 

کتابایی هستن هم گزارشگونه است . مثل "مترو" که خب من خودم سراغشون نمیرم قبل از اینکه داستاناشو خونده باشم . 

در کل دیدم کسایی که داستانای کوتاهشو نخوندن و یک دفعه سراغ داستانای بلندش رفتن همچین خوششون نیومده ‌..
چون لحن موراکامی خاصه ممکنه برای بعضیا جذاب نباشه . لذا اول باید داستانای کوتاهشو گاز زد ، دید آیا خوشت میاد یا خیر ! اگر بله ... شیرجه بزن توی کتابش ! 


..
ببخشید ترجیح دادم به جای اینکه یه انتخاب رو بر حسب سلیقه شخصی بگم یه سری اطلاعات دادم که خودت تصمیم بگیری 

محمد رضا
۲۲ ارديبهشت ۱۶:۴۷
من کتابی که دوست دارم سینوهه است...
بقیه رو پراکنده میخونم....
البته این کتابم اسمش نوشتم بخونم...
امـ اچـ
۲۲ ارديبهشت ۱۵:۳۹
تا حالا ازش کتابی نخوندم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان