یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

ایتالیا_خندوانه_ پازولینی _ سرعت مطالعه _ حساسیت

میدانم الان باید خواب باشم . و بهت گفتم شب بخیر . ولی هنوز آنلاینم . نیاز داشتم مدتی را چت نکنم بات . میدانی . خیلی حساس شده ام . همان موقع که دیدم دیر جواب میدهی ازت بدم آمد . بقیه خنده هایم نقش بازی کردن بود . متاسفم که اینجوری ام . متاسفم که بدون اینکه دست خودم باشد حساسم ! 






وقتی از کسی ناراحتم سراغ آهنگ یا فیلم میروم . 


دیروز با کسی دعوایم شد . انقدر اعصابم خورد بود که رفتم سراغ اثر منزجر کننده پازولینی . قبلا یک ساعتش را دیده بودم و حالا یک و نیم ساعت باقی مانده اش را نشستم دیدم تا بتوانم حساسیتم را فراموش کنم . 


وقتی دوک ایتالیایی روی زمین خرابکاری میکند و بعد یک قاشقک به دختری که در حال تنبیهش است میدهد و  سر دختر که زانو زده فریاد میکشد :

 مانژه مانژه  (به ایتالیایی یعنی بخور ! )

حتی اگر خود موسولینی هم باشی بدنت به رعشه می افتد . 


پازولینی را به خاطر این فیلم کشتند و هویت عاملین ترور جزو معماهای قرن ۲۰ ام باقی ماند . آیا فاشیست ها بودند ؟ یا چند پدر و مادر دلسوز که این فیلم را برای نسل جوان ایتالیا سم میدانست ؟ 


یا مثل وقتی صدر اعظم که چند میخ داخل نان فرو برد و آن را موزیانه به خورد یکی از برده ها داد . همه اینها باعث شد ناراحتی دیروزم فروکش کند . 


واقعا در حالت عادی نمیشد آن فیلم را دید . باید داغان باشی و بعد برای پالایش ذهنت به ان شاهکار خشن روی بیاوری . 



امروز تاریخ امپریالیست در ایتالیای اوایل قرن ۲۰ ام خواندم و در عین حال سرعت مطالعه ام را اندازه میگرفتم . 


۵ صفحه اول ۱۵ دقیقه 


حساب کردم دیدم برای هر سطر ۸ ثانیه وقت گذاشتم 



۵ صفحه دوم ۱۳ دقیقه 


۵ صفحه سوم ۱۲ دقیقه 


۵ صفحه چهارم ۱۰ دقیقه 


تنها کاری که کردم این بود که جمله ها را با چنان دقتی خواندم که دیگر نیاز نباشد دوباره رویشان برگردم . اصلا سرعتم را زیاد نکردم بلکه سرعت مکث کردنم را کم کردم . 


با این روش پیش بروم شاید به ایده آل ۵ صفحه در ۲ دقیقه هم برسم ! 


...

sina S.M
سنا **
۰۵ شهریور ۰۱:۵۵
فکر کنم سال گذشته بود که داشتم درباره مارکی دوساد مطالعه میکردم که درخلال مطالعاتم به فیلم قلم برخوردم :) همون موقع درباره این فیلم هم خوندم اما نقد ها چنان کوبنده بود که جسارت دیدینش رو در خودم ندیدم :))
با این حال بر اساس چیز هایی که دربارش خوندم به نظرم جدا از وضعیت خود فیلم پیامی که ورای این همه تصویرپردازی است، خیلی عمیق تر از سایر مسائل فیلمه 

گذشته از این موضوع
عجب پیشرفت چشمگیری :)
تابستان گذشته هر صفحه رو حدود یک دقیقه مطالعه میکردم اما حالا به زمان هر صفحه دو دقیقه و نیم برگشتم :|
کتاب های اجتماعی سیاسی و تاریخی این ویژگی رو دارن که هر چه بیشتر با اصطلاحات و اشخاص آشنا بشیم زمان مطالعه هر برگ رو کمتر میکنه که این مزیت بزرگیه :)
پاسخ :
چه کامنت خوبی داشت توی بخش منتظر تایید ها خاک میخورد! حتما جوابشو دادم با خبر شدی .

خوبید ؟ :)
Zeinab 78
۰۴ شهریور ۲۲:۳۶
منم به فیلم پناه میبرم...
:)
پاسخ :
:)
کوثر
۰۳ شهریور ۱۷:۰۲
سلام :)
خب فکرمیکنم همینجا منتظر جواب باشم زود تر به نتیجه میرسم :))
 
#دارم تبدیل میشم به خواننده ثابت وبتون !! O_o
پاسخ :
خوش اومدین 
نهنگ پنهان
۰۲ شهریور ۱۰:۵۳
4 حلقه فیلمو کامل دیدید؟؟؟
دمتون گرم!!!

یه سوال!
بعد از دیدن فیلم هیچوقت آدم سابق شدید؟ :دی
پاسخ :
منطورتون ۴ حلقه دوزخه که فیلم به اونها تقسیم شده ؟  بله خب سر جمع کلش رو هم دو ساعت و نیمه ، منم یک ساعتشو قبلا دیده بودم برا همین فشار کمتری بهم اومد مسلمن ‌ . . . :دی

فکر نکنم ! من پاییز سال پیش این فیلم رو دانلود کردم و هیچ وقت جرئت نکردم کامل نگاهش کنم ولی ناخنک هایی که بهش زدم خیلی کم کم بود و اینجوری نبود که یدفعه بشینم کلش رو ببینم ‌ . این هفته موفق شدم برم سراغش و ثانیه به ثانیشو ببینم تقریبا تمام قسمت های خشنش رو قبلا تو اون ناخنک ها دیده بودم . (به جز قسمت میخ در خمیر نان که وقتی دیدمش چون برام تازگی داشت رفتم تو شوک ) 


.. Elcerodito ..
۰۲ شهریور ۱۰:۱۳
منم اون فیلمو دیدم
یادمه خیلی از دوستام نتونستن تحمل کنن پا شدن رفتن
یکی از دوستام اونجایی که میخ دندون (یا شایدم لسه) دختر رو زخمی کرد نزدیک بود بالا بیاره...
ولی من تا آخرشو دیدم. یکم عجیب بود در کل ولی فیلمه حرف واسه گفتن داشت
پاسخ :
بله نقد هاش موجوده روی نت 

راستی لثه درسته 
کنت دراکولا
۰۲ شهریور ۰۹:۴۳
سلام جغد!
نصف شببخیر!
پاسخ :
@_# 

سلام بچه ^^ 
sina S.M
۰۲ شهریور ۰۳:۰۴
اصلاحیه : 
*امپریالیسم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان