یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

سلام دوستان !

همیشه برایمان بت میساختند. این مساله مختص ایران نیست به نظرم جهانی است. برمیگردد به زمانی که رسانه ها شدند خدای مردم. 

توی فیلم ها و سریال ها. همیشه افرادی هستند که الگو و قهرمان اصلی اند. حتی اگر اول فیلم شکست خورده و داغون باشن ولی رفته رفته میرن به سمت یه شخصیت مهم . شخصیتی که جامعه از ما میخواهد باشیم. 

وقتی توی مدرسه بودیم معلم میگفت : دانش اموز اونیه که درسش سر جاش باشه تفریحش سر جاش به خانوادش کمک کنه نمره های عالی بگیره و بعدم بره آمریکا ! (یا بنا بر اعتقادات شخصی اون معلم این جمله آخر شکل بندی خودش رو داشت. ) 
یا مثلا : بره به مملکت خودش خدمت کنه 
یا : بره پادویی ملت رو بکنه . 
یا : بره رئیس یه شرکت بزرگ بشه ( انگار که همه قرار است یک چیز باشند. همه قرار است رئیس شرکت باشند . همه قرار است پادو باشند یا همه قرار است راهی آمریکا شوند و خیلی گزینه های دیگر که این مملکت آزاد بهم اجازه نمیدهد ذکرشان کنم !) 

مهم اینجا نیست که ما آزادیم که به حرف ناظم مدرسه گوش نکنیم. مهم اینجاست که ناظم مدرسه این را از ما میخواست که به حرفش گوش کنیم و چقدر بچه و تخس و نادان بودیم. چقدر به ما گفتند چیزی باشیم که خودمان از اول میدانستیم اصلا دلمان نمیخواهد باشیم ! 


چقدر خودمان به سر خودمان کوفتیم : یک بار هم از دوستان و همکلاسی هایم نشنیدم که بگویند : تو باید خودت باشی ! و ببینی که دلت میخواهد چی بشوی . 
عوضش گفتند : فلانی خیلی خداست. هم روابط اجتماعیش بالاست هم چهار تا ساز میزنه هم نمره هاش بالاست هم فوتبالش خوبه ! 

چقدر وقتم تلف شد صرف اینکه فوتبال را یاد بگیرم فقط برای اینکه چیزی باشم که محیط از من میخواهد نه چیزی که بهش علاقه دارم ! به قدری که هنوزم که هنوز است نمیدانم به چه چیز علاقه دارم ! گاهی نقاشی را دنبال میکنم ولی حالم بد میشود وقتی میبینم دارم تلاش میکنم چیزی را طراحی کنم که هیچ لذتی از کشیدنش نمیبرم. پس آن همه سینای نقاش سینای نقاش که میگفتند چه بود.

بیست و یک سال دارم و تازه دارم میفهمم هیچ بتی وجود ندارد ! قرار نیست کسی الگوی زندگی ام باشد. به زندگی خیلی از الگو هایی که زمان کودکی اسمشان را توی ماتحتمان فرو میکردند نگاه میکنم و به جز پشگل چیزی نمیبینم . پسری که فوتبالش خوب بود و چهار ساز موسیقی میزد و روابط اجتماعی اش عالی بود حالا شده یکی از ده ها میلیون کامنت دهنده و استوری گذار اینستاگرامی . از آنهایی که سارتر در کتاب تهوع میخواهد روی سر و صورتشان استفراغ کند . آدم هایی که حاضرند زیر بار وزنه 500 کیلویی مثل خر عربده بزنند ولی به 15 متری یک کتابفروشی نزدیک نشوند. یکبار محض رضای خدا ویکی پدیا را هم چک نمیکنند و درباره ی سیاست های منطقه و جهان تز میدهند .

 خواندن تنها برای جمع کردن اخبار به کار میرود  
دروس زندگی از کلیپ های یک دقیقه ای در اینستاگرام با زیر نویس فارسی و زندگی نکبت باری که ایرانی ها در اینترنت سخت بدان چسبیده اند چرا تنها جایی است که تقریبا کسی با آنها کاری ندارد. 


اصلا خودم هم نفهمیدم چی نوشتم ! ولی مینویسم. تا زمانی که بلدم ... که تهش مشتی آدم بخوانند ؟ نه . که خودم بخوانم. بعد ها. :) 
sina S.M
سنا
۳۰ دی ۱۷:۵۳
هعی :|
واقعن خوب نوشتی

تو این دوره در هر زمینه ای زوری زوری دو تا بت میکنن تو پاچه آدم :)
پاسخ :
ممنون سنا ! بله دیگه :! 
me ...
۲۰ دی ۱۸:۲۲
با اون تفکر قدیمی و سیستم آموزشی جهان سومی چه انتظاری از بچه ها میشه داشت؟!
اون موقع که باید درس خودشناسی و زندگی یاد می گرفتیم داشتیم حفظ می کردیم آثار فلانی چی بوده و در چه قرنی بوده! و کسی که می گفت من این درسا رو نمی خوام انگار جرم بزرگی مرتکب شده! یادم نمیره که برای اینکه دلم می خواست خودم باشم چقدر سرزنش می شدم یا اینکه چقدر توسط مدیر معلم خواسته می شدم!
الان به خودم میگم کاش کم نیاورده بودم و همونجوری می موندم. هرچند الانم راه خودم میرم ولی نمیشه تاثیر اون روزا رو ندید گرفت!
پاسخ :
واقعا همینه ... 

نمیشه ندید گرفت. فقط میشه نوشت ... 
Poker Face
۲۰ دی ۱۷:۲۸
من فقط یه طرفه قضاوت کردن رو نمیپسندیدم :)
پاسخ :
میدونم چی میگی ... ولی منم نظرات خودمو دارم :) 
pary daryayi
۲۰ دی ۱۲:۴۴
از بهترین پستهایی بود که ازت خوندم ((: 
پاسخ :
مرسی :دی 
هیوا جعفری
۲۰ دی ۰۸:۱۶
عاره ولی تغییر کردن سخته، دارم کم کم پیش میرم
اشتباه میکنی من همین که ایرانم شش هیچ از تو عقبم.
خواهش می کنم حتمن وقت نکردی :)))
پاسخ :
خب لاقل تغییرو از اینجا شروع کن که به آره نگی عاره :دی خودش خیلیه ! میدونی ؟ :))))
بیخیال انقدر فاز منفی نزن ! مهم خودآگاهیه که داریش و خیلی ها ندارن ! البته نمیگم زندگی هاشون بدتره اونها ولی تاثیرش رو توی دراز مدت میبینی به نظرم:! 

Poker Face
۱۹ دی ۱۷:۱۳
حالا من که نفهمیدم چرا اونکارو کردی ولی خب بنا رو بر این تو شرایط روحی سختی هستی و من شعور به خرج بدم گذاشتم :|
پاسخ :
شرایط روحی ام اگه خیلی هم خوب باشه بازم با کسی که با انرژی منفی و افکار انتقادی 24 ساعته بمبارونم کنه نمیتونم دوست باشم :دی 
میدونستم تو ام نیاز به حمایت داری و سال حساسی هستی و خواستم دیگه اون انرژی منفی رو به خودت منعکس نکنم. :) 
حسین ژوان
۱۹ دی ۱۶:۰۷
میخوای چه کاره بشی؟
دکتر
الان مهندس و دکتری معماری و مهندس مکانیک و...میخوان پزشک بشن همه هم بخاطر علاقشونه.طرف از بو الکل بدش میاد شده جراح!خلاصه نشد که بشه.
---
در مورد اینستاگرام هم که میخوان فیلترش کنن چوت یکی از بلاهای طبیعی شناخته شده جدیدا.

پاسخ :
وقتی مقامات کشوری و لشکری خودشون از توییتر استفاده میکنن و اونوقت انتظار دارن مردم خودشون فیلتر شکن استفاده نکنن :دی البته حق میدم وقتی یه چیزی فیلتر بشه خیلی ها هستن که کلا بیخیالش بشن. 


کلا این معضل اینکه باید دکتر یا مهندس بشیم خیلی فراگیره. نمیگم نباید به مراتب بالا رسید ولی یه جوری هم نشه که هرکی علاقه نداشت بهش برچسب خنگ و عقب مونده بزنن. 
Poker Face
۱۹ دی ۱۴:۳۵
میشه گفت بهترین پست وبت!
پاسخ :
به نظرم بهترین پست های وبم اون موقعایی بود که توی دبیرستان بودم :) 
هنوزم هرچی زورخودمو بزنم نمیتونم عین اون موقع بنویسم! 
(اصلا هم به رویش نمی آورد که کامنت گذار چه کسی هست !:دیییییی) 
هیوا جعفری
۱۹ دی ۰۹:۰۱
حالا درسته که من از این دورانی که مثل تو دلشتم بیرون اومدم ولی بازم تو شیش هیچ از من جلویی :/
پاسخ :
یعنی تو هم به اون روز مقدس رسیدی که خود بودن از هر چیزی بهتره ؟ :دی 
بر اساس اسم وبلاگت میشه گفت یک سال تقریبا از من کوچیکتری پس در واقع من باید بگم تو جلویی :!!!!!!!!!!!
( راستی ببخشید کامنتهای قدیمی رو یادم رفت تایید کنم الان میرم سر وقتشون ) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان