یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

بلغارستان و بازی های sandbox


جالبه ! افراد میان به این وبلاگ و مدت طولانی هم میمونن ( که شاید به معنی اینه که در حال خواندن مطالب هستن ) ولی هیچ نظری از خودشون به جا نمیذارن . 

یک نکته جالب اینکه از میان بازدید هایی که از این وبلاگ میشه درصد بالاییشون از بلغارستانه ، بیشتر از ایرانی ها ... مگه بلغاری ها فارسی بلدن ؟ خب شاید بینشون ایرانی هم باشه ! ولی از بیناینها مگه چقدرشون با یه وبلاگ ناشناخته آشنایی دارن ؟ من فکر میکنم یه خواننده ثابت از بلغارستان مدام میاد به این وبلاگ . به هرحال میخوام بدونم کیه و اگه خودشو معرفی کنه شاید جالب باشه .

راستی یک سری بازی های آنلاین هستن تحت عنوان sandox که یه جورایی از بقیه بازی ها متفاوت ترن. اینم لینک بازی ها

بازی های مدیریتی که هدف خاصی نداره و صرفا لذت بخشه. مثلن بازی Symmepaint
که در اون طرح های قرینه ی زیبایی رو میتونید خلق کنید . کافیه یک خط خطی الکی کنید تا یه طرح زیبا بدست بیاد.

یک بازی جالب دیگه که به درد علاقه مندان آمار میخوره : bacteria-simulator

در این بازی یک زمین سبز (گیاه) داریم که میتونیم با کلیک بر روی زمین ، جانور دلخواه گیاهخوار یا گوشت خوار رو ایجاد کنیم . به این ترتیب میتونیم سرعت رشد گیاه رو هم تنظیم کنیم . بخش آماری و جالب توجه بازی یک نموداره که توش میشه تغییرات تعداد عناصر موجود در صفحه رو دید . یک نقطه ی قابل توجه آماری هم اینه که شاهد تشکیل نمودار زنگی (یک نمودار مشهور در آمار ) هستیم که نشون دهنده ی اینه که بسیاری از پدیدهای افزایشی ، پس از رسیدن به نقطه ی مشخصی ( قله ) با همان شیبی که صعود کرده اند نزول می یابند و پس از اینکه نمودار به شکل زنگ در آمد دوباره رو به افزایش میرود و همینطور الی آخر ( در واقع اگر مثلثات بلد باشید همون نمودار سینوسیه ولی با ارتفاع قله ی بیشتر )

یک بازی دیگه هم برای علاقه مندان به ژنتیک Seed
بازی به این صورته که میتونید گل هایی رو پرورش دهید و با متصل ساختن آنها به هم ، یک گل جدید و ترکیبی بسازید که شباهت های هر دو گل انتخاب شده را دارد . 
مثلن یک گل سفید معمولی با یک گل آفتاب گردان را متصل کنید ، به یک گل سفید کمرنگ که شباهت هایی از هردو گل دارد دست میابید. 

بازی های جالب دیگری هم در همون اولین لینک هست که میتونید کشفشون کنید فقط بدونید این بازی ها چون هدف ندارن پس نباید منتظر باشید که بازی تموم بشه و خودتون باید از یه جایی تصمیم بگیرید تمومش کنید و در آخر : 

The Sandbox is a perfect game for idler.
sina S.M
حجت امیدپور
۱۲ شهریور ۲۳:۲۳
ربع ساعت مشغول بازی شدم :|
پاسخ :
من که یه هفته درگیر این بازیا بودم :دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان