یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

نامه ای به صادق هدایت

به نام خدا 

راستش من خودم مسلمونم و به خودم جرئت نمیدم متونتون رو مطالعه کنم ولی به طور اتفاقی یک جمله ای از شما دیدم که منو به فکر فرو برد " بهشت بزرگترین فریب برای جهنم کردن دنیاست "

نه این جمله ی درستی نیست آقای هدایت ! 

دنیا به خودی خود جهنم میشود . شما انتظار دارید دنیا بهشت باشد ولی این واقعا نا ممکن است . یعنی شما انتظار داری دنیا گل و بلبل باشد ؟ آیا خشونت ، دزدی و خیلی از اعمال شیطانی دیگر که در دنیا هستند به خاطر اینست که بهشت را باور داریم ؟ یعنی در اتحاد جماهیر شوروی که منشا کفر و کمونیسم بود که پایه و بنای آن باور ننمودن بهشت بود دنیا بهشت بود ؟ یعنی قتل و زشتی و تمام عواملی که شما بر مبنای آن میگویید دنیا جهنم است وجود نداشت ؟ آیا شوروی بهشت ترین کشور دنیا بود ؟ آیا میدانید وقتی شوروی آلمان را گرفت چه بلایی بر سر مردم آن آورد ؟ خب بروید تحقیق کنید ( اگر زنده هستید !)، به خاطر اینکه سربازان در شوروی هیچ باوری به بهشت نداشتند و اعمال حیوانی ای را که در آلمان انجام دادند به هیچ وجه نادرست نمیدانستند . چون به بهشت اعتقاد نداشتند . 

دنیا یعنی " پست تر" و این مکان کوچک هرگز نمیتواند بهشت باشد ، یعنی ظرفیتش را ندارد ... 

به نظرم جمله تان را عوض کنید : " بهشت ، بهترین عقیده برای اینست که دنیا را بهشت نپنداریم ! " 

بله بخش دوم این جمله مثل جمله شما میگوید که دنیا به خودی خود جهنم است ( البته خب به دید بعضی ها ) و بهتر است به جای جهنم بگوییم که دنیا بهشت نیست ! پس باید باور کنیم که بهشت اصلی ای وجود دارد تا هر کاری که میخواهیم در این دنیا انجام ندهیم ...

خب اگر زنده بودید شاید این حرف ها به کارتان می آمد آقای هدایت ، ولی باز هم از این حرف ها باید زده شود . چون خیلی ها هستند که میخواهند پا جای پای شما بگذارند. آنها شما را شخصیت بزرگی میدارند و شما را تکریم میکنند . خب اگر واقعا خیلی شما را دوست دارند نمیدانم چرا نمیروند در ها را قفل کنند ، تلفن را از پنجره پرت نمیکنند و شیر گاز را باز نمیگذارند تا ما هم از شرشان خلاص شویم .

افرادی که ادعای صداقت میکنند و میخواهند ما را هدایت کنند و بعد دم از پوچی میزنند ، کسانی که تمام کتاب های شما را خوانده اند و مثل شما فکر میکنند و تنها دلخوشی شان اینست که خودکشی نکرده اند .

به نظرم دنیا زمانی به بهشت نزدیک میشود که هیچ آدم شیر ناپاک خورده ای نخواهد صادق هدایت بازی در بیاورد.

sina S.M
Bahar Alone
۲۰ خرداد ۰۴:۵۷
منم بخودم اجازه نمیدم نوشته های آدمی رو بخونم که اینقدر بی انگیزه بوده که خودکشی کرده»_«
پاسخ :
نه ... باید خوند راستش .. من اگاه نبودم موقع نوشتن این پست
maryam !
۱۲ خرداد ۱۹:۵۰

آقا این جمله ای که اینقد تفسیرش کردی اصلاً برا هدایت نیست !!

از سری جملات منسوب به هدایته !!

پاسخ :
چیشد دوباره برگشتی اینجا؟ بخش آخرین نطرات رو چک کردی؟

فک کنم سر این پست زیاد با هم دعوا داشتیم :) نکنع الزایمر گرفتی؟؟
مق
۱۲ خرداد ۱۵:۰۸
من به صورت کاملا اتفاقی وارد این مکان مجازی شدم.
شما از اون دسته از آدمهایی هستید که اونقد بهشون تحمیل شده و اونقد به خودتون تحمیل کرده اید که اصلا با فکر به شک کردن به این تحمیل ها هم تعصب شما جریان پیدا می کند.
شما متعصبید و نا آگاه.
االبته انتظاری بیش از این هم نباید از شماها داشته باشیم...
احمق بودن اختیاری است و هرکسی بخواهد می تواند احمق باشد.

پاسخ :
این پست برای خیلی وقت پیش است ( بیش از ۳ سال پیش) و من الان جزو طرفدار های هدایت ام . اون زمان نبودم . 

احمق اون کسیه که اینجوری تربیتت کرده ‌. که یک نویسنده رو از نوشته ی سه سال پیشش قضاوت میکنی 
maryam !
۲۸ شهریور ۱۳:۱۹

هنوزم به این حرفایی که اینجا زدی اعتقاد داری یا اقتضای سنت بوده نوشتن این پُست ؟! :دی

نمی دونم از کجاش ایراد بگیرم :دی؛ همش بی اساسه :دی

اما اصل مطلب اینجاست که معنی جمله ی هدایت رُ نفهمیدی اصلاً و برداشت خودتُ هی تفسیر کردی :دی؛ یعنی خودتُ تفسیر کردی نه هدایت رُ؛ و این خنده داره :دی

پاسخ :
 الان اون آدمی نیستم که سال ۹۳ بودم. بهرحال شاید تقریبن بدانی من چی هستم و اینا . 

متنم را دوباره خواندم . در واقع در متنم گفتم : باشد ٬ بیا فرض کنیم هیچ کس به بهشت اعتقاد نداشته باشد ٬ باز هم مردم بهانه ای دارند برای جهنم کردن دنیا . برای مثال هم اتحاد جماهیر شوروی با پایه و اساس بی خدایی نتونست از آفریدن جهنم در دنیا جلوگیری کنه. 

اگر واقعن اینقدر سخت است که ازش ایراد بگیری خب این مساله دیگریست . 
حجت امیدپور
۱۱ شهریور ۱۵:۱۹
"دنیا یعنی " پست تر" و این مکان کوچک هرگز نمیتواند بهشت باشد"
این جمله بسیار زیبا بود سینا جان. من رو یاد نوشته های یکی از نویسنده های معاصر انداخت:
<آرمان‌خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج‌هاست... برای جان‌بازی در راه آرمان‌ها، یاد بگیر که در این سیاره‌ی رنج، صبورترین انسان‌ها باشی.>
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان