یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

محسن نامجوی الکی و مریم میرزاخانی غول !

باز هم موسیقی و این حرفا . 

چند وقت پیش به طور شانسی آهنگ " الکی " از محسن نامجو رو شنیدم . . . این بشر چی خونده ! نامجو از زمره خوانندگان تابو شکن و خاصه ( خب شاید بشه گفت شبیه شاهین نجفی البته نه به اون جوگیری و حیوان صفتی بلکه تا حدی نرمال و هنرمند تر ) 

البته من همه آهنگای نامجو رو دنبال نمیکنم و اصولن باهاش هم عقیده نیستم . ولی کلن لازم نیست که با نامجو هم عقیده باشی تا از موسیقی تلفیقی سنتی-نامجویی لذت ببری . طرف تو توییتر اسمش بود "j'adore namjoo" ( به فرانسوی یعنی من عاشق نامجو ام ) 

منم به زبون بی زبونی بهش گفتم " آخه لامصب مگه تو معنی شعرایی که میخونه رو میفهمی ؟؟؟؟ " 

آره دیگه ، نامجو از اینجور آدماس ، ازینایی که خیلی معنی آهنگو هم نفهمی مهم نیست ، چون آهنگ زیباست . ( البته این زیبایی خطرناکه و ممکنه باعث بشه به عقیده ی نامجو کشیده شوید ، چیزی که اصطلاح روون ترش "شست شوی مغزی " هست . مثال بارزش خودمم ! یه آهنگ نامجو متنش این بود " شاید این جمعه بیاید ، هررررررررررررر ! " یعنی داشت امام زمان رو مسخره میکرد و منم به عنوان یه مسلمون این آهنگو بعضی وقتا با خودم زمزمه میکنم :دی ( یه همچین مومنی هستیم ما ! ) 


خب حالا داشتم میگفتم این آهنگ الکیش حسابی باحاله ! موسیقی سنتی با شعری ساده و انتهایی جذاب ! آهنگی که من شنیدم در واقع ضبط شده ی یک کنسرت بود ، یه جاش محسن نامجو گفت

" ... برسی به انتها ----- ( بعد صدای زمزمه میاد ... انتهای الکی انتهای ... / یهو نامجو میپره وسط میگه / نه نه انتها نه . انتهای همین کنسرت ... بعد یه مدتی سکوت میکنه و یکی از افراد عام که توی سالن بوده یه چرت و پرتی میگه ( خلاصه از این مزخرفات میخوام نتیجه بگیرم چقدر محسن نامجو آهنگ عجیب و خاصی ساخته و این حرفا )


لینک : همین آهنگه (14 دقیقه) :دی
حجم: 13.1 مگابایت



اه چقدر به موسیقی پرداخته شد در این پست ... خب به احترام مریم میرزاخانی هم یه متنی بنویسم (:



مجله دانستنیها تیتر درشت زده " رازهای زندگی علمی مریم میرزاخانی " اولن بذارین بگم ایشون کیه ... ایشون فرد خاصی نیست ، فقط یکی از دانش آموزای فرزانگانه (بود) که الان آمریکا زندگی میکنه و جدیدن موفق به کسب مدال در ریاضیات و این حرفا شده . منم یه کتاب ازش توی کتابخونم هست (:


حالا متنی که من اختصاصی برای ایشون نوشتم ( البته ایشون که نه ، بیشتر کارکنان مجله دانستنیها ) :


- مهندس اشکی ، یه لحظه بیا ببینم . 

- بله آقای سردبیر. 

آقای سردبیر به مانیتور اشاره میکند : این تیترو دیدی ؟ یعنی چی ؟ " راز های زندگی مریم میرزاخانی " ؟ 

مهندس اشکی پخی زد زیر خنده ، از دست این برو بچز تیتر نویس ! 

- میخوام ببینم کی این تیترو نوشته ؟ 

مهندس اشکی شانه بالا انداخت و گفت " حالا شما هم گیر دادی ها ، ملت که سر در نمیارن از این تیترا " 

- مهندس . من چیکار به ملت دارم ؟ وزارت فرهنگ و ارشاد درمونو تخته میکنه ! 

- وای ... شوخی نکن آقای سردبیر. من دو ماه دیگه پول اجاره خونمونو از کجا بیارم بدم ؟

- حالا توهم جوگیر نشو ... بیا عااااا عاااا .. درست شد ..

مهندس به مانیتور نگاه کرد ، تیتر جدید این بود " راز های زندگی علمی مریم میرزا خانی "



sina S.M
الناز
۰۵ فروردين ۰۹:۲۲

ب نظرم نظریات شما راجع به نامجو سطحی بی معنا و بدون شناخت بود . من طرفدار دو اتیشه نامجو نیستم اما به نظرم شما تقریبا هیچی ازتفکر و عقیده و هنر نامجو نمیدونی. کلا تو کتم نمیره جدیدا مردم چرا بدون مطالعه و شناخت راجع به چیزی نظر میدن؟ امکان داره بگی که خب من نظر شخصی خودم رو گفتم ولی باید توضیح بدم که نظر شخصی باید برحسب مطالعه و دانش باشه. این چیزی که من خوندم صرفا نظری بر حسب احساسات شما بود که با کمال احترام باید بگم هیچ ارزشی نداشت. و اینکه شما نباید بهتون بر بخوره چون شما رسما هیچ حرفی نزدید که بخواید ازش دفاع کنید. جالب تر و مسخره تر از همه چی اینه که سر تیتر این نوشته {تفسیر شعر نامجو} بود. واقعا تفسیر تا بحال نخوندی؟ فک میکنی الان این تفسیر بود؟ادبی؟فلسفی؟ هنری؟ اجتماعی؟ ی سر به سخنرانی ها و برنامه های دکتر بلخاری یا فاطمی بنداز تا بفهمی تفسیر چ معنی داره. خیلی شما رو نقد کردم اما بزارید اینو بگم که نوشتن از سن پایین و تمرین و پذیرفتن انتقاد ها باعث میشه که ی نویسنده یا ادم بزرگ بوجود بیاد. تنها پندی که به عنوان ی ادم باتجربه تر{البته تو این زمینه}میتونم بهتون بدم اینه که اگه دانشت راجع به ی موضوع به اندازه یجلد کتاب باشه میتونی به اندازه ی دو صفحه مطلب مفید و متفاوت راجع بهش بنویسی. هیچوقت این نسبت رو فراموش نکن. چون نوشته هاتو اگه ی ادم اهل بخونه مثل روز واسش روشنه که هیچ اطلاعاتی پشتشون نیست. و اینکه جبهه و گاردتو نسبت به مسایل کم کن تا بتونی راحت تر به نتیجه درست برسی. اگه بدون جبهه همون نوشته ها و اهنگ های شاهین نجفی رو گوش بدی قول میدم تو خیلی زمینه ها کمکت میکنه. واست مثال دینی میزنم چون خودت اعتقاد داری: امام علی میگه نگاه نکن که چه کسی میگوید. ببین که چه میگوید. وضمنا استفاده از کلمه ی حیوان صفت برای کسی که یک هزارمش هم مطالعه نکردی خیلی بی ادبانست. من نه مث تو دین دار هستم و نه طرفدار نامجو و نجفی. فقط سعی میکنم از هر کسی با مکتب فکری خاص خودش چیزی  یاد بگیرم. امیدوارم به حرف هام فکر کنی و اونارو توهین تلقی نکنی

پاسخ :
کسشر چقد نوشتی 
ساغر امینی
۱۴ آذر ۰۲:۵۹

چقدر چرت و پرت نوشتین

پاسخ :
chert o pert nanate
بلاگر آرام
۰۵ بهمن ۱۴:۵۲
نامجو به شکل وحشت ناکی تاثیر ناخودآگاه میذاره لعنتی.
من خودم عاشق موسیقی تلفیقی ام و فضای کارای هنرمندانه نامجو رو دوست دارم اما چون خودشو قبول ندارم و از تاثیر غیر مستقیمش کاملا با تجربه اگاهم گوشش نمیدم.
یه اهنگی داشت آغوش لخت روی شانه من می افتد یا یه همچین چیزی، منم اونو دوبار گوش دادم مدام زمزمش میکردم. تازه هرچیم فکر میکنم معنیشو نمیفهمم خودش اول اهنگ میگفت یه معنی پنهان داره. خیلی دوست دارم بفهممش:/
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۵۰
واقعن :دی
زن زیبا بود در این زمونه بلا خونه بی بلا هرگز نمونه ای خدااااا
پاسخ :
به زبون مازنی بود این ؟؟ 
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۴۳
بریم برات خاستگاری؟
دختر خوب سراغ دارما :دی
پاسخ :
خخخخ
باورت میشه تو کنکور کثیف بچه ها چی میگفتن ؟؟ 

میگفتن بابا به ما یه زن بدین .. تا نوبل فیزیک میشینیم درس میخونیم 😂😂 

فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۳۴
راضی ام ازون ستاره ها 
حواسم نبود خودم که خصوصی نیست!

پاسخ :
هرکی خواست از خودت بگیره .. وب من مرکز اینجور تبادلات نیست 😂😂😂 

به اندازه کافی من واسطه شدم برای معرفی خیلی ها به هم .. دریغ از یه ذره توجه به خودم 😓😎
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۳۱
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با کمال پررویی تو اینستام لینک بلاگ رو گذاشتم :/
به همین اسمه ********
پاسخ :
ریکوعستو قبول کن
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۲۲
کل جهان ببینن خانواده نبینه :دی
برای من فرقی نداره البته، نه برای اونا مهمه نه برای من :/
پاسخ :
اگر اینطوری نبود اسم و فامیلت رو لو نمیدادی تو فضای مجازی .... 😅😛
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۱۷
من برای خودم ارزو میکنم وقتی 50 سالم شد بازم به نوشته های الانم افتحار کنم و جرعت انتشارش رو داشته باشم
پاسخ :
بسی آرزوی زیباییست ! لاقل منکه قصد ندارم خانواده ام نوشته هامو ببینن.. کل جهان ببینه . به جز خانواده و فامیل ها ... گندش بزنن 😒
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۱۴
نه، یه سایتی هس که فکر کنم ایران بفرسته
http://8pic.ir/images/rh2drsrl0kizcvqwo57s.png
و
http://8pic.ir/images/0yfsvaef4ibjg6jqb1o5.png

http://8pic.ir/images/87dgotti8gz3khxtimyn.png
پاسخ :
اونقدرا هوادار نامجو نیستم ... نوشته های ۲۰ سالگی خودم را عشق است ؛)
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۰۶
محسن نامجو
اخیرا یه کتاب منتشر کرده از حرف های 20 سالگیش. یه قسمتش رو میفرستم برات
پاسخ :
شنیدم درباره اون کتاب ... داریش ؟؟؟
فرید صیدانلو
۲۸ مهر ۱۱:۰۲
الگوی زندگیمه
پاسخ :
محسن یا مریم ؟؟؟
saba ...
۱۴ مرداد ۲۰:۱۸
منم آهنگ و بعضی شعر ها و شیوه خوندن نامجو رو دوست دارم.وقتی شعر رو می خونه انگار کاملا با معنای شعر و واژه ها آشناست!اما از اهانتی که ضمن شعر هایش به اعتقادات داره خوشم نمیاد و ناراحتم می کنه.به نظرم این حق برای کسی وجود نداره که به اسم هنر به اعتقادات مردم اهانت بکنه.اصلا از این وجه کارش هنرمندانه نیست!و متاسفم برای کسانی که به خاطر همین ویژگی دوستش دارند!
پاسخ :
شما که وبت قفله !
استیونس
۲۸ شهریور ۱۰:۴۵
سلام
منم ریاضیاتم همیشه صفربوده 
اما به نظر منم سینا حق داره ریاضیات سخت نیست فقط کمی پیچیده است
مثلا همیشه می شنیدم فرانسه و عربی و آلمانی خیلی سخته البته اینارا جزیی خواندم اما فهمیدم که این سختی که همیشه اکثرمردم می گند واقعا سخت نیست فقط چون خودمون درکش نمی کنیم می گیم سخت
مثلا فرنچ چون قواعدش زیاده و اکثرماها حوصله نداریم یادبگیریم می گیم سخته یا مثلا آلمانی و عربی چون تلفظش خشن تراززبانهای دیگر است می گیم سخت
ریاضیات هم سخت نیست هرچندخودم صفرم ازش
به قول سینا ریاضیات و موسیقی خیلی به هم وابسته اند نت هایی که نوشته و خوانده میشه خیلی مرتبط هستند با ریاضیات یعنی کلا دنیا روی اصول اعداد و ارقام هست
-------
اگرسینا یا هرشخص دیگری مثلا می نویسه فلان شخص را نمی پسنده نظرشخصی هست فقط فکرمی کنم زبان سینا کمی تند به نظرماها می رسه چون مااکثرا این طور رو در رو و روراست نیستیم جلوی خانم میرزاخانی دست هم می زنیم برایش پشت سرش کلی فحش ناموسی هم بارش می کنیم اما وقتی یکی مثل سینا راحت نظرش را ظاهروباطن می گه برامون عجیبه چون نمی فهمیم که این رک بودنش درست مثل اینکه دودوزه بازی ما را داره بهمون گوشزد می کنه برای همینم بهمون برمی خوره
والسلام
پاسخ :
بله درسته . لحن من در مکاتبات تنده و بابت این قضیه آدمای زیادی بودن که واکنش های خصمانه ای نشون دادند . یک موردش بود که طرف در اومد که یعنی چی و این چه طرز صحبت کردنه ... منم واقعن گیج شدم و هرچی گشتم توی متن هام ، نفهمیدم بابت چی اینهمه بهم ریخته و عنان از دست داده .
ولی تقصیر من چیه ؟ من اگر بخوام این نوع نگارش رو بریزم دور یقینن خودم نیستم . 
به قول حبیبه جعفریان : تو وقتی مرضی را داری ، داری (: 
سُر. واو. شین
۱۸ شهریور ۰۰:۵۷
درود :D

قلمت خیلی خوبه. لینک کردم به مرور میخونم همه مطلباتو. و اینکه الان من تو کف اون آهنگ الکی از محسن نامجو موندم پیداش نمیکنم دان کنم. وی پی انم هم قاطی کرده کانکت نمیشه :)) :|

فردا باید پیداش کنم :|
پاسخ :
سلام ! 
ممنون و این حرفا ... راستی 
به طور موقتی لینکش رو قرار دادم :)
ماجده
۱۷ شهریور ۱۲:۳۷
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
وقتی وارد وبلاگ یکی می شم حداقل 5 تا پست آخرش رو می خونم بعد اولین نظرم رو می دم معمولا!
برای همین جواب سلام شما انقدر دیر شد. و برای همین هم نظرم مربوط به وبلاگ میشه نه پست آخر. بعلاوه ممنون از ***** ****** ****** ** *******.

اما بعد...
یک مقداری از حرف هام توی پستی که بزودی می ذارمش هست. اما اونهایی که نیست:
- کار خوبی می کنید که می نویسید. این یه کامنت بدیهی بنظر می رسه ولی بسیار مهم و کلیدیه و خود همین نوشتن باعث می شه شما از یه عالمه آدم دیگه که فایده ای توی زندگی شون ندارن جدا شید.
اما اینکه چی می نویسیم... خیلی جای بررسی داره. شما تا یه حدی خوب باهاش کنار اومدی اما اگر دوست من بودی، سر اون مطلبت در مورد پاریس، حاضر بودم یه روز کامل باهات حرف بزنم. هم در مورد حسی که داری و ندارم و هم راجع به برخی جملاتش که می تونه کر کر خنده بشه باهاش!
- متعصب باش! خیلی حرف بدی بنظر می رسه؟! نظر خودم هم خیلی در موردش مثبت نیست اما نوشتمش چون چیز بهتری نداشتم و چون دوست داشتم بگم این مفهوم رو: انتهای پاراگراف سوم همین پست. جای تو بودم به همین راحتی از کنارش رد نمی شدم... :(
- برای زیستن . اینجا زیستن و همه ویژگی هایی که داری دلیل داشته باش. هرکی یه پنچری ای داره ولی اگه دقت نکنه کارش به موتور سوزوندن هم می کشه...

موفق باشید

پاسخ :
( اولن ببخشید بابت اون ستاره ها ! ) 
شما عقیده داری کسی که نمینویسه فایده ای توی زندگیش نداره ؟ جالبه چون در این صورت فکر کنم تو کل خانواده و دوستا و افرادی که باهاشون معاشرت داشتم و دارم یک نفر نباشه که وجودش فایده داشته باشه ! ( بله میشه از قیافه ی افراد فهمید که مینویسند یا نه .. چون اصولن آدمهای فوق بلد نیستن بنویسن »
 آدمای بی منطق ،
آدمای بادمجون دور قابچین ،
 آدمای شیرین عقل ( ازینایی که حرف دیگه ای به جز *** بلد نیستن )
و همینطور آدمایی که سرشون خیلی شلوغه ( این گروه اصولن محترم تر از گروه های قبلی هستن ) 
و از قضا افراد دور و بر من جزو این دسته ها محسوب میشن و توشون یه آدم آروم پیدا نمیشه که اونقد حوصله کنه بره سراغ نوشتن ... 
----
آره هرکی یه پنچری ای داره ... ولی این برای اشخاصی هست که دارای چرخ باشن :دی اصولن بعضی ها چرخ ندارن ( نمونش همین شهرام همایون خل وعض که معلوم نیست تو جبهه ی کیه ، البته که غیبت محسوب نمیشه چون فکر کنم از همچین موجودی باید غیبت بشه و غیبتش خیلی هم ثواب داره ) 

--- 
پ ن : ببخشید اگر پاسخ خیلی مطابق با نظر نبود .
سهیلا (کاتارسیس)
۱۴ شهریور ۱۵:۵۹
آدمهای بزرگ با این حرفها کوچیک نمیشن. خودکشی نکن پسر!!
پاسخ :
من که یادم نمیاد قصد داشته باشم کسی رو کوچیک کنم . گویا اشاره ات به شوخی ام راجع به مریم میرزاخانی است .. صرفن شوخی بود و من برای ایشون احترام قائلم (: 
سنا **
۱۳ شهریور ۱۴:۱۶
به نظرم خانم میرزاخانی یه نابغه است، ایشان علاوه بر مدال فیلدز جوایز دیگری را هم دریافت کردند که از اون ها میشه به جایزه بلومنتال اشاره کرد
به هر حال این افتخار آفرینِ که این بانو اولین فرد ایرانی بودند که موفق به دریافت این جایزه شدند.
اصلا ریاضی سخت ترین رشته دنیا است.من که همیشه تو مسائل ساده ریاضی هم مشکل داشتم
 درباره نامجو نظر نمیدم چون اصلا آهنگ هاش رو گوش نمیدم
پاسخ :
ریاضی خداییش سخت نیست . به علم های دیگر نگاهی بیندازید فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی رو ببینید ... همه اینها با دنیای واقعی سر و کار دارند و حسابی با اسم ها و قوانین شهودی عجیب و غریب میروند روی مخ آدم در حالی که ریاضی بسیار منطقی تر و سادست ! میشه با یک سری نوشت افزار و کاغذ مسائل زیبا و تفکر بر انگیز دنیای ریاضیات رو حل کرد ولی برای اثبات و تجزیه تحلیل ساده ترین قوانین فیزیک نیاز به آزمایشگاه ، زمینه ی مناسب ، تجربه ی چند دهه ای و کلی درد و بلای دیگر است . راستی همواره ریاضیات و فلسفه پیوندی جدایی ناپذیر دارند ، در حالی که بعید میدونم در علوم شهودی و تجربی دیگر خبری از این نوع پیوند ها باشد. همینطور من خوندم که ریاضی با موسیقی هم از اینجور روابط پنهانی (!) داره .
کمند سلیمانی
۱۳ شهریور ۰۰:۰۱
نامجو عالیه
ولی مریم میرزاخانی کسی نیست؟ خیلیم کسیه واسه خودش مغز طلایی داره مثلا!!!
حتما باید تورو‌ب عنوان ضد حال زن ترین فرد روی کره ی زمین مهرزفی کرد! تاحالا یه وبلاگم ندیدم بپسندی :|
پاسخ :
مهرزفی ؟ پاک عصبی ای ها :|
رسول رحیم نیا
۱۲ شهریور ۲۱:۵۳
به امید خدا اگه دانشجو یه شهر دیگه غیر شهر خودت شدی دردای نوشته های دانشجویی منم میفهمی!
در مورد آهنگ هم محسن نامجو رو خوشم میاد اما من آلبوم ترنجش رو می پسندم
پاسخ :
ترنج رو که توی ایران خونده ! خیلی معمولیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان