یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

در یک روز دو تا فیلم

فکر کنم باید اسم وبلاگ را عوض کنم ... واقعن بچه مثبتی است ... :( 


الان باید به جای :: کتاب مناسب بخوانیم ؛؛‌بنویسم :: فیلم نامناسب ببینید::  امان از دست فیلم های نامناسب هالیوودی ... امشب دو تایشان را دیدم.


یعنی باید طرح مگی را بدهم دست خانواده تا به جای این فیلم آخریه ببینند ... این فیلم آخریه دیگه شرم و حیا رو خورده یه آبم روش ... یعنی کل فیلم هیچی نداره ها ... بعد توی ده بیست ثانیه چنان تصاویر نامناسبی هست که کلن گند زده میشه به همه چی ... اه حتی روم نمیشه اسم فیلم رو بگم به خاطر اون بیست ثانیه ...


ترجیح میدم درباره ی اون یکی فیلم صحبت کنم ... meadowland این فیلم درام میباشد. توی سایت های ایرانی که هیچی نقد و بررسی براش نوشته نشده و این مایه تاسفه ... 


فیلم آنقدر عجیب و مرموزانه بود که به نظرم باید ده ها بار دید. موسیقی در این فیلم جایگاه ویژه ای دارد ... به نوعی با موسیقی بازی میشود و انگار یکی از بازیگر هاست.

مثلن وقتی شخصیت ٬ هدفون را از گوشش در می آورد موسیقی هم صدایش قطع میشود و اینها ...شاید عادی باشد .. ولی وقتی پنج شش بار اینطوری رخ بدهد واقعن برجستگی خودش رو نشون میده ! خیلی از موسیقی ها معلوم نیست که اصلن صدای موسیقی ماشین هست یا نه .. 

اکثر موسیقی ها با صدای بسته شدن در به یک باره محو میشن ... این یک جور هایی حتی طنز کمرنگی به فیلم میدهد. فیلمی که سرتاسر درام است .

در این فیلم زوال روحی و جسمی یک مادر را میبینیم که پسرش را یک سال پیش در پمب بنزین گم کرده. این مادر به موسیقی هوی متال روی می آورد (مصدق !) و حتی خود آزاری هم میکند ... داستان در جاهایی پیچیده میشود که من دیگر چیزی نگویم بهتر است :)‌ نه اینکه بخواهم لوث کنم ... بلکه دلم نمیخواد هنر کارگردان رو در قالب نوشته و متن بیارم . شایدم از بی هنریمه و اینا :دی 


در صحنه آخر فیلم میبینیم که سارا (شخصیت اصلی) یک فیل رو ملاقات میکنه و با ترس و لرز صورتش رو لمس میکنه (از حالت فیله معلومه که در اون قسمت یک عروسک بیشتر نیست.. درسته که فیلم محصول سال ۲۰۱۵ هست ... ولی خب فیل ها ۲۰۱۵ و عینا حالیشون نمیشه خخخ ) 


اون صحنه تکان دهنده بود ... شاید چون اصلن درکش نکردم که چرا کارگردان (یا فیلمنامه نویس!) باید اونطور پایانو باز رها کنه ... اونقدر باز که فکر کنی لابد باید قسمتهای بعدیشم بسازن و اینا... 



++ کتاب من او را باز کردم که بخوانم ... بعد دیدم پاراگراف اول یک جوری اسم محله های تهران را آورده که آدم احساس میکند در خارج بدنیا آمده و مثلن تهران یک جایی است پر از چیز های مختلف که او هیچ اطلاعاتی ازش ندارد. یعنی دقیقن همونقدر خرده اطلاعات دارم از تهران که از استانبول دارم :دی

 این است که میگویم عنوان وبلاگ را عوض کنم ... چون کلن دارم از کتاب خواندن دور میشوم به شدت ! 


++ متن بعلت خواب آلودگی خراب است ... ولی صداقت در آن موج میزند (مثل مست ها که میگن حرف راستو میگن و اینا ...) 

sina S.M
خانوم :)
۲۱ مهر ۲۰:۴۱
نع اونا خیلی سانسور میکنن...این کم سانسور میکنه:دی
+کوچیک نخونیدا!همون کوچک!!!
پاسخ :
اصن بدون سانسور مشکلش چیه مگع :دی
+وات؟ 
خانوم :)
۲۱ مهر ۱۹:۵۵
فیلم عه رو دوست داشتم و فقط ب خاطر اینکه در توضیحتون هوی متال رو اوردید حتما میبینم:دی
کتاب من او رو هم قبلا قصد ب خوندنش کردم ولی چون کوچک بودم زده شدم:/
فیلم هارو با سانسور از دانلود ها میتونید دان کنید!
پاسخ :
منظورتون بی سانسوره دیگه !! فیلم با سانسور که توی شبکه نمایش هست بیست و چاهار ساعته :دی
+کوچک ؟! عخی !
پریسآتیس (:
۰۷ مهر ۰۰:۳۰
نُ با گوشی میام :/

آره آخه شهرستان پیشرفته خودمون سینما نداره :|||||
پاسخ :
آهان پس گوشیتون در پیت هست :/ 
شهرستان پیشرفته ؟؟ مگه آمریکاست ؟ 
پریسآتیس (:
۰۶ مهر ۱۳:۴۵
همرنگ همون سیاه! بعضیاشم هاشور زدس :/

تنها خب باید یه سانسی برم ڪه ماشین برا برگشت باشه :دی
پاسخ :
آهان .. پس از طریق کامپیوتر ارسال کردین ... آخه اون هاشور ها توی گوشی به رنگ های مختلف دیده میشه :-)
چقدر منوط به شرایط !
گمـــــــشده :)
۰۵ مهر ۲۲:۵۱
من یه مدته دارم روزی یه دونه فیلم می بینم
خیلی حال می ده

پاسخ :
خوشبحالتون :/
 من بیشتر فیلم هام اکشن پکشنن .. 
مگرنه منم ازین کارا میکردم :دی
پریسآتیس (:
۰۵ مهر ۱۸:۴۰
نمیدوم ارتباط برقرار میڪنم بااین موضوع یا نه!
باید برم سینما ببینم!

:/ رنگ دیگه میشد گذاشت؟
پاسخ :
❤ 💜💛💙💚💟اینا الان چه رنگی هستن در گوشی شما عایا..
تا شما بخواید تصمیم بگیرید باهاش کنار میاین یا نه فیلم از روی پرده برداشته میشه ... فیلم پرویز هم برداشته شد و سی دیش هم نیومد بیرون ... معلوم نیست تو این مملکت چی میگذره اصن 
پنیر سوئیسی
۰۵ مهر ۱۲:۵۰
من خداییش جنبه ی اینجور فیلمارو ندارم و اینا :))

اون که گفتی هدفون رو برمیداره و صدا قطع میشه منو یاد فیلم the way way back انداخت .
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Way,_Way_Back
فیلم فوق العادیه خداییش .

این من او چقدر معروف شده جدیدا . کتاب خوبیه ؟
پاسخ :
من او را نخوندم :/ 
ولی بسیاری از دوستان میگن کتاب خوبی هست
ممنان بابت معرفی 
نام نام خانوادگی
۰۵ مهر ۱۰:۳۵
واقعا باید به حال سینمای هالیوود افسوس خورد ://
پاسخ :
به آینده اش هم باید افسوس خورد ://
پریسآتیس (:
۰۵ مهر ۰۹:۱۱
قطعا این فیلم رو من ندیدم :/
اما درمورد تاثیر موسیقی بگم، راستش این توصیفی ڪه ڪردید از موسیقی فیلم، خلاقانه بود. من خودم از طرفدرای موسیقی خوب برای فیلمم و فیلمهایی ڪه موسیقی نداره بنظرم یه چیزش ڪمه و شدیدا باید از جاهای دیگه جبران شه

+ ڪتاب ♥
پاسخ :
فیلم فروشنده ی فرهادی اما شاید بشه گفت تمام هنرش این بود که موسیقی رو کنار گذاشت... تا جنبه رئال بیشتری به اثرش بده 
فیلم پرویز هم همینطور ...
قلب سیاه ! (:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان