یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

زندگی مجازی vs واقعی

اینجا به بدترین وضعیت خودش رسیده ! در حالی که در زندگی واقعیم خیلی هم در حال رشد و اینا هستم .


جالبه . هیچ وقت نشده زندگی واقعیم و مجازیم همزمان در یک فاز باشن . 


وقتی توی مجازی در شادی بسر میبرم اونقدر سرگرم چت و لایک و کامنت میشم که از زندگی واقعیم به طرز احمقانه ای عقب میمونم ‌ .. مثلا صبحا خواب میمونم و به دانشگاه نمیرسم یا مثلا ظهرا کوفته ام و شبا هم تا دو بیدار .. 


اما وقتی تو مجازی سرم خلوت تره و در اوج عدم جلب توجه قرار دارم ، پست هام کامنت نمیگیره ، دوست مجازی برای چت ندارم و یا ترکم کردن یا درگیر زندگی خودشونن . تو این مواقع افول مجازی ، در اوج زندگی واقعی قرار دارم . 


از آهنگ ها بیشتر لذت میبرم . تکالیف دانشگاه را یک هفته قبل از موعد مینویسم ، دانشگاه را خواب نمیمانم و به دوستان واقعی ام بیشتر از قبل توجه میکنم ! 


نتیجه ای که گرفتم اینه که زندگی مجازی از دید زندگی واقعی یک گه به تمام معناست . 


دیروز علی بهم گفت : بدی مجازی اینه که لحن منتقل نمیشه .


راست میگفت ! عین سگ راست میگفت ... من اینجا یک گه تایپ میکنم و هرکسی بنا به سلیقه خودش یک برداشتی میکند. نمیداند من اصلا توی واقعیت این کلمه را به این صراحت نمیتوانم به زبان بیاورم ! خیلی وقت ها طرف مقابلم توی چت میگفت : الان دارم گریه میکنم ! 

و من پیش خودم گفتم : بیخیال ! 

و میزدم زیر خنده .


واقعیت اینه که میخوام زندگی مجازیمو محدود کنم ! تازگی ها یک مزاحم از روی دوشم برداشته شده . کسی که به طرز نکبت باری منو به زندگی مجازی وصل میکرد. پریروز به علت وابستگی بیش از حد قطع رابطه کردیم ! 


(مثل این است که توی روزنامه بنویسند : علت مرگ : لذت بردن زیاد از زندگی !)

بگذریم ! نمیخوام وارد جزئیات بشم ! 

یکم از دنیای واقعی : 


الان در دوراهی مزحکی قرار دارم : 

۱ . پنج شنبه خانه همکلاسی داستان نویسی برم ؟ به مدت دو ساعت . در یک خانه بسیار لوکس ! میزبان هم خانم هست و من قول داده ام که برم و اگر کنسلش کنم فکر کنم جنگ جهانی رخ بده :/// 

۲ . پنج شنبه خندوانه برم ؟ (تنها خوبی این گزینه این است که قرار است ف را به جای پوریا ببریم و پوریا وقتی با خبر بشود بدجور به برجکش میخورد !!) 


روابط داخل دانشگاه یک level با روابط تگزاسی فاصله دارد ! آنقدر چیز های عجیب و غریب میبینم که دیگر دارم عادت میکنم :/ 


من و پوریا با اینکه دشمنیم ولی یک دوست مشترک داریم که جفتمان باهاش صمیمی ایم . خیلی وقتا هر سه تایمان در یک جمع حضور داریم و من و پوریا از دوست مشترک برای ابراز برتری و قدرت نمایی استفاده میکنیم . و تیکه ها و طعنه های غیر مستقیم بهم می اندازیم ! به خدا اگر میدانستم آخر و عاقبت آن همه فیزیک و شیمی خواندن این دیوونه خونه است میرفتم رشته ماست بندی دانشگاه امیرکبیر ... والا ! 


گوش دهید : 

sina S.M
اسمم محموده
۱۶ اسفند ۱۴:۵۶
آها اوکی، احتمالا من بدبرداشت کردم، خیلی آخه متن تاریکی نوشتی گفتم شاید مخالف همه چیزشی :))

تغییرم خوبه که، بخاطر یه کامنت یه جمله هرچی ... من اینو یه گوشه ذهنم دارم که "ممکنه هرچیزی که میدونم اشتباه باشه، ممکنه تمام ایدئولوژی هام غلط باشه" و باعث پیشرفت هم میشه، بخاطر همین خودم سعی میکنم همیشه تغییر کنم و از اشتباهاتم بکاهم :)
پاسخ :
البته فکر نکنم در این مورد خاص اختلافی داشته باشیم که بخوام تغییری بوجود بیارم. موارد کلی هم خب ، بیشتر سلیقه ایه . تغییر کردن یا حفظ عادات رو میگم ! 

ممنون از کامنت :) 
+ خیلی هم روشن بود ! 
اسمم محموده
۱۶ اسفند ۱۲:۲۵
برای من دقیقا برعکس شماست
بدون این دنیایی که شما بهش مجازی میگین واقعیت برای من معنی نداره
فکر کنید سرکلاس باشم و گوگل جلو دستم باز نباشه ! چه بحث های زیبایی با اساتید که هیچوقت شکل نمیگیره .
فلان دوست میگه بریم فلان فیلم، بدون اینکه از نقدهاش نخونم عمرا نمیرم .
چه متنهایی که نوشته نمیشد .
چه اطلاعاتی که کسب نمیکردم .
هرشب قبل خواب پیج نشنال جئوگرافیک ! بدون اینکه نمیشه اصلا لامصب :))
درکل اینکه دیدتون رو تغییر بدین بنظرم، این دنیا خیلی قشنگه !
پاسخ :
استفاده از فضای مجازی برای کسب اطلاعات یه چیزه 
و داشتن هویت و زندگی مجازی یه چیز دیگه ^^ 

دیدم رو تغییر بدم ؟ به خاطر یه کامنت ؟ این چیزیه که من ازش میترسم !! اینکه زندگی من در جایی دیگه در جریانه و به سادگی میتونه تغییر جهت بده! 

مسلمن استفاده صحیح و علمی از اینترنت (که درواقع دلیل اختراعش هم بوده) نه تنها بد نیست بلکه توصیه میشه ! چیزی که من ازش حرف میزنم داشتن هویت مجازیه .. که به نظرم در این باره تداخلی با نظرات شما نداشت :)


ــ یاس ــ
۱۵ اسفند ۲۰:۳۸
من به شخصه اگه یاد بگیرم خط تعادل زندگیم رو گم نکنم اون روز عیدمه! 
همیشه یه وری کم داره قضیه ولی تا به حال به این مورد زندگی مجازی و واقعی دقت نکرده بودم، ولی به نظر خودم هم روزایی که اینجا کم کارم در حال گذروندن بهترین روزا هستم
اما با کنار گذاشتنشم اصن موافق نیستم هیچوقت. همون تعادلِ نابم آرزوست
پاسخ :
دانشمندان ثابت کردند در سیاره ای با فاصله ۳۹ سال نوری از زمین ،موجودی وجود دارد که این تعادل ناب را در زندگی اش دارد ! والا ! 

دیگه وقتی رئیس جمهور آمریکا هرچی فحش و بد و بیراه داره نگه میداره تو جیبش که شب توی توییتر پستشون کنه از ما چه انتظاری میره :دییی
BAHAR* Alone
۱۴ اسفند ۲۰:۱۷
دقیقا الان که من دنیای مجازی رو شل کردم،اینقد زندگیم خووووب شده که بیا وببین:))
پاسخ :
تبریک ! 
+ به قول خودت آدرس بده بیام ببینم :دی
shadan !
۱۴ اسفند ۱۹:۴۸
منتظرم از خود نکبتش بپرسم :)))
پاسخ :
محموله ارسال گشت ^^
shadan !
۱۴ اسفند ۱۹:۳۵
نبودم اخه وگرنه در صحنه حاضر میشدم.

+ اخ اخ درگیر همچین چیزی هستم میخواستم از تجربیاتت استفاده کنما
حیف شد واقعا!
پاسخ :
+++++ دیگه واقعا حرفی ندارم !!! 
برو هر سوالی داری از خود نکبتش بپرس !

(اگر تماس با منت کار میکرد ادرس وبشو میفرستادم)


Haa Med
۱۴ اسفند ۱۸:۵۱
دنیای مجازی رو باید شست و گذاشت کنار.
منم سالها پیش معتادش شده بودم به شدت. 
حالا خیلی وقته دیگه درست استفاده میکنم.
پاسخ :
اورین ^^ 
shadan !
۱۴ اسفند ۱۷:۳۰
وابستگی بیش از حد؟ مزاحمت؟!
بهم وابسته بودین و براتم مزاحم بوده؟!

پاسخ :
دوباره حرف از رابطه شد بعضیا از مخفی گاهشون بیرون اومدن ! 

حرفی ندارم دربرابر این افراد ^^
میم _
۱۴ اسفند ۱۴:۰۲
حسهای مشابه با این پست
پاسخ :
چی؟
ساناز هستم
۱۴ اسفند ۱۲:۳۸
باید بگم امیرکبیر ماست بندیش هم خوبه :دی
مجازی رو موافقم. 6 ماهه تلگ و اینستا ندارم و آرامشی دارم که مپرس :)))
پاسخ :
ماست بندی استعاره بود از نساجی ^^ 
#اکسترا_دیتا_ابوت_پستز
بلاگر آرام
۱۴ اسفند ۰۹:۰۸
یاد فیلم در مدت معلوم افتادم که میگفت ما خواستیم عشقمون موندگار بمونه به همین خاطر تو اوج خدافظی کردیم:)))
البته میخواستم کامنت نذارم که پستتون کامنت نخوره که به زندگی واقعیتون برسید اما خب نتونستم! درستش داشتن هردو زندگی کنار همه و البته من تعداد ادمای خیلی کمی رو دیدم که این تعادل رو درست برقرار میکنن.
پاسخ :
دقیقا منم موقع نوشتن این پست به همون قسمت فیلم فی المدت المعلوم فکر میکردم! ولی خب تو فیلم اینجوری شد که طرف برگشت پیش دختره ! حالا باید ۲ ش رو هم ببینم چی میشه :)) 
+ بهانت برای کامنت ندادن تو حلقم ! خیلی دلم ازین بابت از شخص خودت پره ولی سکوت بهترین گزینه است همانا !! 

منا مهدیزاده
۱۴ اسفند ۰۷:۳۴
منم با این جمله لعنتی خیلی موافقم که تو مجازی لحن منتقل نمیشه! تازه حرکت‌های بدن و اینا هم منتقل نمی‌شه! کلن اینکه مجازی خیلی بده برای حرف جدی‌ زدن!
و زندگی منم دقیقن همین مدلیه! هر چی زندگی واقعیم بهتر میشه زندگی مجازیم کمتر فعال میشه... منطقی هم هست خب... مجازی رو برای فرار از دنیای واقعی ساختیم... یه جایی که می‌تونیم هرکسی باشیم که تو دنیای واقعی نمی‌تونیم باشیم! و خب وقتی تو دنیای واقعی از کسی که هستیم داریم لذت می‌بریم دیگه نیازی نیست که بیایم تو مجازی!
ولی خب با این حال شما باش و بنویس :)) من یکی از عادت هام شده هر روز باید یه پست بخونم ازت :))
پاسخ :
چه عادت های پسندیده ای دارند بعضی ها !!! :))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان