یک وبلاگ آزاد ! هر انتقادی به جاست.

مجید


متن فوق برگرفته از صفحه اینستاگرام محمد ابراهیم رزاقی میباشد . 


مجید کیست و چرا امروز عده ای به دنبال گربه های خیابانی با گوشی های موبایل خود هستند؟

پدیده امروز شبکه های اجتماعی، اسمی به نام مجید است که به صورت ناگهانی به یک گربه گفته شده و گربه از ترس یا حس شنوایی قوی خود به صدا توجه می کند.

اما واقعا مجید کیست و چرا این پدیده به وجود آمده که در نگاهی جامعه شناسانه آن را تجزیه و تحلیل می کنیم، یادم می آید در چند دهه گذشته، حیوانات مخصوصا گربه ها دل خوشی از انسان ها و ما ایرانی ها نداشتند و اگر خدایی نکرده گربه ای از محلی عبور می کرد، عده ای به آن حمله و حداقل ناسزایی به آن  می گفتند، اما به مرور زمان، از این حیث که دیگر کشورها به این حیوان و دیگر حیوانات احترام می گذاشتند و عده ای هر ساله سفری به بلاد ... داشته و مشاهداتی را داشته اند، 

این حیوان توانسته امان نامه گرفته و میهمان منازل خیلی از دوستان شود، تاریخ این حیوان دستخوش تغییرات زیادی بوده است گاهی مصری ها در ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد آن را آیزیس الهه خورشید و گاهی اروپائیان قرون وسطا دل خوشی از این حیوان نداشتند و آن را با شیطان قیاس کرده اند، در قرن هیجدهم گربه ها توانستند مخ ما انسان ها را بزنند و همنشین ما و پادشاهان شوند، لوئیز پنجم، امپراتور چین و ژاپن نمونه هایی از این پادشاهان بودند، این تفاوت  یعنی دوستی و حیوان آزاری برخی از افراد همه را به پا داشت برای این حیوان کاری بکنند، بماند که امروزه گربه ها نقش بچه ها را در بسیاری از خانواده ها ایفا می کنند. 


حال از بحث اصلی دور نشویم که مجید کیست و چرا برخی افراد به گربه ها این لقب را داده اند، مجید پدری مهربان است که به فرزند خود احترام به حیوانات را یاد نداده است، مجید مدیری دلسوز است که در کتاب دبستان این بچه ها احترام به حیوانات را نگارش نکرده و آن را مهم ندانسته است، مجید معلمی بوده که در کار خود کم کاری کرده و مهارت آموزی را فراموش و امروز عده ای به واسطه او بیکار هستند، مجید مدیر تفریحات ما مردم بوده که تفریحات سالمی برای ما  فراهم نکرده است و ما امروز با گربه ها نیز تفریح می کنیم، مجید مدیری است که وعده به کار و اشتغال جوانان داده است.  


امروز جوانان به دنبال مجید می گردند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود، پس شاید پرسیدن سوال جوانان از گربه ها و پس از آن از سگ ها و موش ها و غیره که آیا شما مجید هستید یا نه پاسخ به دغدغه ها و مشکلات پیرامونی آنها باشد، حال نویسنده سوال می کند، آقا مجید کجایی، دقیقا کجایی، مجید خودت را نشان بده و فکری داشته باش.


لینک صفحه ایشون 

/

sina S.M
سنا **
۰۴ آذر ۱۲:۰۹
یعنی به گربه میگن مجید که برگرده نگاشون کنه؟!
پاسخ :
بله ! :))
mitra .mo
۰۳ آذر ۲۳:۰۱
😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑
پاسخ :
:)
یک بلاگر
۰۳ آذر ۲۲:۵۱
ماشالا همه شدن فراستی .. همه دوست دارن برای دیده شدن نقد کنن!
همه سلام و عرض مخالفت دارن!
اینکه حیوان آزاری صورت میگیره بهتره دقیق تر به قضیه نگاه کنیم
این کلیپ حتما یه نقطه آغازی داشته. شخصی خواسته با شوخی کوچکی با یک گربه انجام بده . ولی کلا ما ایرانیا عادت داریم همه چی رو نخ کش کنیم این قضیه رو هم نخ کش کردیم .همه فکر کردن با مزس هرکسی با یه گوشی افتاد دنبال یه گربه.
خود من از با نمک بودن یکی از این ویدیو که به گربه با صدای بلند می گوید مجید! و گربه برنمی گردد و بعد یکی دیگر با صدای آهسته می گوید ممد و گربه باز می گردد کلیپ بامزه ای بود. فکر نمی کنم در حد همین سه چهار مورد بامزه اشکالی داشته باشه و حیوان آزاری محسوب نمیشه ولی ماشالا فضای مجازی ما پر شده از بیانیه . برای هر شوخی برای هر کاری هرکسی پشت خودش یه دکتر می بنده و تز میده!
دکتربلاگر فرموده مجید مدیری است که فلان ..
یک دکتری هم بیاد و در مورد این تز هایی که هر کسی برای خودش صادر می کنه و بیانیه میده صحبت کنه!
بحث من اصلا این نیست که وای با مزه است چند میلیون بیفتن دنبال گربه ها! ولی بحث من قضیه نخ کش کردن ما ایرانیاست!
تا چیزی رو نخ کش نکنیم ولش نمی کنیم!
اینکه یک کلیپ بامزه ای در مورد یک گربه شخصی فیلم برداری کرده به نظر من اصلا اشکالی هم نداره و بامزه است ولی اینکه ملت شروع کردن به نخ کش کردنش مشکله!
بعد این آدما که بیانیه میدن یکیشون ربط می ده به سیاست که مجید پول نفت است که فلان ..
یکی به روانشناسی ربط میده که ایرانی جماعت روانیه که فلان ..
هرکسی براش هر طوری بچربه تز اش رو اونطوری بیان می کنه.
باز هم تاکید می کنم تا کسی حمله کنه به نظر من . منظور من تنها از کلیپ ساده این حرکت بامزه بود و خود من هم با اینکه هر کسی یه دوربین برداره بیفته تو خیابونا و فک کنه با مزه اس موافق نیستم و مخالفم.ولی انقدر هم سخت نگیریم!
همین آقایی که تز میفرمان در راستای اذیت نکردن گربه های بیرون چه کاری کردن!
پسر عموی شخص من که ویدیوهای حمایتی از حیوانات خیابان می گذاشت توی اینستاگرامش برای گول زدن دخترا یک ماه من رو ا..کل صدا میزد برای اینکه چرا تن ماهی شش هزار تومانی خریدم دادم به گربه ای که از شدت گرسنگی آمد جلوی من و میو کرد! یعنی آنقدر گرسنه که به خودش جرات بده به من بگه گرسنه شه
تو جو ایم کلا!
شرمنده طولانی شد!
پاسخ :
ببخشید خیلی سرم شلوغه نمیتونم جواب طولانی و کاملی بنویسم . 

تو با نویسنده متن این پست مخالفی ؟ فک میکنی فاز فراستی برداشته ؟ 

بهرحال من از نظرش خوشم اومد ، دیدگاه جالبی داشت . حق داره بنده خدا ، اگه اموزشمون درست و درمون بود ملت ما انقد بیکار و علاف این کارا نبودن حالا جدای از اینکه اون گربه هم اصلا حقی ازش ضایع نمیشه با این کارا . :) 
به نظرم این حق خود اون افراده که داره ضایع میشه و وقتشون به چیزای بی ارزش میره .
mitra .mo
۰۳ آذر ۲۲:۴۰
ب...بچه؟؟؟😑😑😑😑😑😑
پاسخ :
یسسسسسس
mitra .mo
۰۳ آذر ۲۲:۲۱
واقعا این چه کاریه آخه؟؟
هر کی رو این روزا تو خیابون میبینی یه گوشی دستش گرفته مجید مجید می‌گه؟
به جای این کارا وقتی داره هوا سرد میشه مواظب این حیوانات باشید
پاسخ :
والا ! میگن حرف درستو از بچه بشنو همینه ها :دی 
اسمان ***
۰۳ آذر ۱۳:۴۴
ینی گند قضیه رو دراوردن دیگه بس که تو تلگرام واینستا دیدیم://
پاسخ :
:))) واقعا 😸
fa fa
۰۳ آذر ۱۰:۴۴
میدونم.
منظورم اینه که خب چرا این کارو میکنن؟ :/
پاسخ :
نمیدونم خب یه کار جالبه مخصوصا اون جدیتی که گربه تو برگردوندن سرش داره ! 
Unknown 96
۰۳ آذر ۰۰:۴۷
آها بله یه نفر دیگه امروز گفته بود تو وبلاگش راجع به این موضوع بعد من کلا نفهمیدم امشب دخترعموم یه الاغ نشون داد به یه اسم دیگه صداش زده بود بعد من گفتم همون مجید میو گفت آره و فهمیدم ^_^ 
من فقط وبلاگ دارم تلگرام و اینستا ندارم خو :(
پاسخ :
اوه چه بچه مثبت :)) تلگرام نداری ؟؟ خدایا ! 😂 

منم تا قبل کنکور تلگرام نداشتم خیلی مسخره بود هرچی میشد من کلا سر در نمیوردم . اون زمان وحید خزایی تازه معروف شده بود و من کلی طول کشید تا فهمیدم چیه 😂 فک کنم وقتی که ۲۰ و ۳۰ پخشش کرد :))
Unknown 96
۰۳ آذر ۰۰:۳۹
خخخ متاسفانه کار اشتباهی تو فضای مجازی شکل گرفته 
و بقیه ی جمله م هم در تایید سطر آخر متنتون بود ☹ خنده داشت عایا؟
پاسخ :
خنده نبود خجالت بود ! اخه متوحه نشدم چی گفتی ! 

من امروز شنیدم یعنی چی؟ یعنی تازه اولین بار کلیپاشو امروز دیدین ؟
Unknown 96
۰۳ آذر ۰۰:۱۸
متاسفانه :( واقعا کیست و کجاست من امروز شنیدم   ☹
پاسخ :
وات ؟ 😅
هَشْتْ حَرفى
۰۳ آذر ۰۰:۱۳
تحلیل جامعه شناسانه نیست و میشه بهش ایراد زیادی گرفت :) بیشتر یه تحلیل احساسی با جهت گیری شخصیه. 
پاسخ :
ایراد کم شاید ولی ایراد زیاد چرا ؟ :) 
البته فکر میکنم با این کار واقعا بی احترامی نمیشه به گربه و بیشتر اون بخش از متن که میگفت جوانان علاف و بیکارن که میرن سراغ این کارا هست که من باش موافقم 

fa fa
۰۳ آذر ۰۰:۰۷
واقعا چیه ماجرا؟
من اصلا نمیفهمم
پاسخ :
خب این بخش متن مگه کافی نبود ؟ : 
پدیده امروز شبکه های اجتماعی، اسمی به نام مجید است که به صورت ناگهانی به یک گربه گفته شده و گربه از ترس یا حس شنوایی قوی خود به صدا توجه می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان